شناسهٔ خبر: 76582 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل بازآفرینی شهری ايران‌:

طرح‌های بازآفرینی شهری در استان‌ها شتاب می‌گیرد

عبوري مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: اجرای طرح‌های نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در اولویت قرار دارد و در این راستا طرح‌های بازآفرینی در استان‌ها شتاب می‌گیرد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره كل راه وشهرسازی استان بوشهر، مهدی عبوری در بررسی روند اجرای طرح‌های نوسازی بافت‌های فرسوده شهری بوشهر اظهار داشت: در نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری باید دستگاه‌های ذی‌ربط همراهی کنند، چراکه مشارکت مدیریت شهری امری مهم است.

وی، با اشاره به پروژه‌های باز آفرینی شهری در استان بوشهر افزود: در حال حاضر ۱۲ پروژه باز آفرینی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در ۴ شهر بزرگ بوشهر، برازجان، خورموج و اهرم در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به بازدید از این پروژه‌ها افزود: با پایان یافتن این پروژه‌های عمرانی، پروژه‌های جدیدی در سال آینده آغاز می‌شود.

عبوری با اشاره به بررسی بافت‌های فرسوده در استان بوشهر خاطر نشان کرد: در نوسازی بافت‌های فرسوده همراه بودن مدیریت شهری و شهرداران و اعضای شوراها امری مهم است، چراکه این امر بر اساس قانون برنامه ششم توسعه بر عهده همه دستگاه‌‌ها گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان بوشهر و در قالب طرح اقدام ملی مسکن احداث ‌۱۲ هزار واحد مسکن پیش‌بینی شده است، خاطر نشان کرد: در مرحله  نخست قریب ۲۴۰۰ نفر  ثبت نام کردند و اکنون  پالایش  ثبت‌نام شدگان صورت می‌گیرد تا شرایط لازم را داشته باشند.