شناسهٔ خبر: 76591 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان اعلام کرد

آسفالت ۵ سکونتگاه حاشیه شهر زابل تا پایان سال/ نياز ۲۵ میلیارد توماني براي بهسازي سکونتگاه های حاشیه ای

اكبري مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در بازديد از پروژه های بازآفرینی شهری زابل از انجام آسفالت۵ منطقه سکونتگاه های حاشیه اين شهر تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، عطاء اکبری به همراه فرماندار و شهردار شهرستان زابل از پروژه های حوزه بازآفرینی شهری این شهرستان بازدید كرد.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در حاشیه این بازدید گفت: به استناد وظایف ذاتی که قانون بر عهده ما گذاشته است، مشارکت خود را در بحث حاشیه نشینی در حوزه سیستان آغاز کردیم. تا این لحظه حدود ۱۰ درصد از وسعت زابل را تحت مداخله حاشیه نشینی و مشارکت آگاهانه گذاشتیم که بهسازی سکونتگاه های حاشیه شهر ساماندهی شود. این بهسازی در ۵ منطقه زابل شامل اسلام آباد، حسین آباد، معصوم آباد، رسالت و هیرمند شمالی هم اکنون در حال انجام است و حدود ۲۵ میلیارد تومان هزینه لازم است، هزینه ای که تا این لحظه شده، ۱۰ میلیارد تومان است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بیان کرد: با حجم عملیاتی که در حوزه سیستان با آن مواجه هستیم انتظار می رود تا حدودی بتوانیم مسائل حاشیه نشینی که یک معضل جدی، اجتماعی و کالبدی است را ساماندهی کنیم. در این راستا همه دستگاه ها باید کمک کنند تا این پروژه ها را قبل از زمان مقرر به اتمام برسانیم.

اكبري تصریح کرد: پروژه های بازآفرینی شهری در شهرستان زابل شامل بهسازی معابر معصوم آباد که از سال ۹۸ آغاز شده با حجم کار ۱۲۶ هزار متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد، بهسازی معابر هیرمند شمالی که از سال ۹۸ آغاز شده با حجم کار ۴۷ هزار و 500متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد، بهسازی معابر رسالت که از سال ۹۸ آغاز شده با پیشرفت ۱۰ درصد، بهسازی معابر اسلام آباد که از سال ۹۶ آغاز شده با حجم کار ۷۵ هزار متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد و بهسازی معابر حسین آباد که از سال ۹۶ آغاز شده با حجم کار ۷۵ هزار متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد در حال انجام است.