شناسهٔ خبر: 76625 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابجایی بیش از یک میلیون و ۵۶۳ هزار نفر مسافر در استان اربیل

کامیون معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: یک میلیون و ۵۶۳ هزار و۱۲۶ نفر مسافر در ۹ ماهه گذشته در استان اردبیل جابجا شده است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل، رضا شیرین زاده در بازدید از پایانه مسافری مشکین شهر با بیان اینکه این میزان جابه جایی در قالب ۲۲۱ هزار و ۴۱۲ سفر در استان انجام شده است، افزود: از این تعداد ۷۷۵ هزار و ۱۳۴ نفر از طریق اتوبوس، ۱۸۰ هزار نفر با مینی بوس و ۶۰۷ هزار و ۹۷۷ نفر نیز از طریق مینی بوس از استان جابه جا شده اند.

وی با اشاره به اینکه در جابه جایی مسافر نسبت به سال گذشته که حدود ۱ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۶۲۹ نفر بود ۵/۵ درصد افزایش راشاهد هستیم تصریح کرد: در تعداد سفر نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد رشد داریم.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل فعالیت ۵۹ شرکت مسافربری در استان اردبیل را یاداور شدو اظهار کرد: در مجموع ۱۴هزار و ۱۷۱ راننده در استان اردبیل در حال خدمات رسانی به مردم و مسافران هستند که از این تعداد ۲هزار و ۶۰۰ راننده در حوزه مسافری به مردم خدمت می کنند.

شیرین زاده از فعالیت هزار و ۱۸۰ دستگاه ناوگان عمومی مسافری در استان اردبیل خبرداد و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۵۷۱ دستگاه سواری، ۳۶۸ دستگاه اتوبوس و همچنین ۲۴۱ دستگاه نیز مینی بوس است.

وی بابیان اینکه به صورت مداوم نظارت و بازرسی بر عملکرد شرکت ها و موسسات مسافربری فعال در استان  انجام می شود افزود: مردم و مسافران می‌توانند هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت ها را از طریق سامانه ۱۴۱ و یا با مراجعه حضوری به دفتر ترمینال اعلام کنند تا در کمیسیون های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از نظارت ویژه و مستمر به بهای بلیط ها،کنترل فنی ناوگان عمومی، خدمات ارائه شده به مسافران در مجتمع های خدماتی، رفاهی وبین راهی ،زمان دقیق حرکت اتوبوس ها و همچنین سیستم گرمایشی و سرمایشی اتوبوس ها خبر داد.