شناسهٔ خبر: 76731 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با تأیید شورای برنامه ریزی و توسعه استان رخ داد

پایان بلاتکلیفی محله ملک آباد بجنورد و محله گوهرشاد شیروان

پایان بلاتکلیفی محله ملک آباد بجنورد و محله گوهرشاد شیروان معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از پایان بلاتکلیفی محله ملک آباد بجنورد و محله گوهرشاد شیروان با تأیید شورای برنامه ریزی و توسعه استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خراسان شمالی، روزبه دادجو گفت: محله ملک آباد بجنورد و گوهرشاد شیروان در گذشته به دلیل قرارگیری در حد فاصل محدوده شهر و روستا و عدم نظارت بر ساخت‌و‌سازها و عدم رعایت ضوابط و مقررات مهندسی به صورت یک سکونتگاه غیر رسمی در حال گسترش بوده‌اند.

دادجو افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به منظور پیشگیری از روند توسعه بدون ضابطه سکونتگاه‌های مذکور و رفع مشکلات خدمات‌دهی به محلات فوق، موضوع الحاق ملک آباد به روستاهای باقرخان ۳( بجنورد) و گوهرشاد به چلو ( شیروان) را در دستور کار خود قرار داد.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی در خصوص این موضوع عنوان کرد: با توجه به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری پیرامون نحوه تصویب طرح روستاهای واقع در حریم شهرها این مساله باید پس از طرح در جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان به تأیید شورای برنامه ریزی و توسعه استان می‌رسید.

لازم به ذکر است در جلسات کمیسیون ماده ۵ شهر شیروان ، طرح فوق در جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان مطرح و با انجام اصلاحاتی به تأیید رسید و به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارجاع گردید و در پایان، موضوع در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مورخ ۵ دی‌ماه ۱۳۹۸ به تأیید نهایی رسید.