شناسهٔ خبر: 76782 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

تشکیل ستادی با حضور نهادهای حمایتی برای خانه‌دار کردن اقشار محروم/ واگذاری زمین و وام بلاعوض به دهک‌های ۱ تا ۳

بازدید وزیر راه‌و‌شهرسازی از جشنواره ملی نوآوری در حوزه ساخت‌و‌ساز وزیر راه و شهرسازی از تشکیل کارگروه تخصیص زمین و تسهیلات بلاعوض به دهک‌های یک تا سه با حضور نهادهای حمایتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، امروز، سه‌شنبه، دهم دی‌ماه در حاشیه آیین افتتاح و بهره‌برداری از متروی گلشهر- شهر جدید هشتگرد در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: اگرچه اجرای این پروژه طولانی شد اما با تدابیری که داشتیم، در یک سال اخیر پیشرفت خوبی داشت و ۲۵ درصد باقی‌مانده پروژه را ظرف یک‌سال گذشته به اتمام رساندیم.

وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری آزمایشی قطار ظرف امروز و فردا انجام می‌شود و به تدریج سرفاصله قطارها کاهش می‌یابد، عنوان کرد: برای ساخت این پروژه در حدود هزار میلیارد تومان هزینه شده است و در وزارت راه و شهرسازی تلاش کردیم با تنوع‌بخشی به منابع مالی، بخش زیادی از پروژه را با استفاده از منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید تأمین کنیم.

اسلامی با اشاره به اینکه چند پروژه دیگر استان البرز را نیز امسال با همین روش افتتاح خواهیم کرد، به تشریح این پروژه‌ها پرداخت و گفت: ۱۶۰ کیلومتر از کنارگذر جنوبی تهران، ادامه آزادراه همت-کرج و قطعه یک آزادراه تهران-شمال از جمله پروژه‌های بزرگ استان البرز است که تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی همچنین با اشاره به اینکه سرفاصله قطار برقی گلشهر-هشتگرد از ۳۰ دقیقه شروع می‌شود، افزود: تا تیرماه سال آینده با اتمام شبکه سیگنالینگ پروژه، این زمان به هفت دقیقه می‌رسد.

عضو کابینه دولت دوازدهم همچنین خاطرنشان کرد: قطعه‌ یک آزادراه تهران-شمال هم‌اکنون در حال نظافت و شست‌وشو است و تابلوها و برق آزادراه وصل شده و با پایان یافتن این اقدامات، تردد آزمایشی ظرف روزهای آینده آغاز خواهد شد.

وی درباره اقدامات این وزارتخانه برای خانه‌دار کردن اقشار ضعیف نیز گفت: با همکاری تعدادی از نهادهای حمایتی از جمله، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و سازمان تأمین اجتماعی روز گذشته جلسه‌ای برگزار کردیم و با همگرایی و همزبانی این دستگاه‌ها ستادی ایجاد کردیم که قرار است از طریق این ستاد اقشار محروم را شناسایی کنیم و به آنها زمین و وام بلاعوض بدهیم. کارگروهی نیز نقشه راه این پروژه که شامل دهک‌های اول، دوم و سوم است را طراحی خواهد کرد.