شناسهٔ خبر: 77071 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون بازآفرینی شهری راه و شهرسازی البرز اعلام کرد

اجرای ۳۶ پروژه بازآفرینی شهری در ۱۵ محله كرج

بافت فرسوده گلستان معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از اجرای ۳۶ پروژه و توانمند‌سازی در ۱۵ محله هدف بازآفرینی شهری خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز، محمد رضا صفایی‌فر با اشاره به اینکه  تمامی پروژه های مذکور به تصویب ستادهای استانی و شهرستانی رسیده است، اظهارداشت: توسعه امکانات و خدمات روبنایی، ارتقای زیرساخت‌ها، بهسازی و ارتقای فضاهای شهری، تهیه طرح‌های بازآفرینی محله‌ها، ارتقای توانمندی‌های اقتصادی و ظرفیت سازی اجتماعی به عنوان پروژه‌های بازآفرینی در حال اجرا در سطح شهرهای استان البرز به شمار می آید.

محله خط ۴ حصار کرج

صفایی‌فر در رابطه با پروژه‌های بازآفرینی خط ۴ حصار کرج، اظهار داشت:  احداث ساختمان نیروی انتظامی، مرکز امدادرسانی مدیریت بحران در محله خط ۴ حصار کرج  با ابلاغ و تخصیص اعتبارات درآینده ای نزدیک، اجرا و به بهره داری خواهند رسید.

صفایی‌فر در ادامه به ساخت سرای محله در این منطقه اشاره کرد و گفت: در سال گذشته پروژه های احداث کانکس نیروی انتظامی‌، اصلاح شبکه آب شرب در این محله به بهره برداری رسیده است.

محله مصباح ، مراداب ، اخترآبادکرج

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان البرز گفت: پروژه های بهسازی و بازگشایی معابر، طرح پیاده راه مجاور حمام تاریخی در محله مصباح، همچنین اجرای پروژه معبر ۳۰ متری تپه مراداب کرج از جمله پروژه های مشترک فی مابین شهرداری و این اداره کل در استان البرز است که با برنامه ریزی های انجام شده و با  ابلاغ و تخصیص اعتبار در سال آینده به مرحله اجرا خواهند رسید، همچنین  پروژه ساخت  مدرسه حبیب ابن مظاهر در محله اخترآباد در حال اجراست.

محمد شهر به عنوان شهر پایلوت 

صفایی‌فر در رابطه با تعیین محمد شهر کرج به عنوان شهر پایلوت در امر بازآفرینی شهری، اظهارداشت: چهار شهر در استان البرز به عنوان شهرهای پایلوت بازآفرینی شهری مد نظر بود که با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل‌های موجود درحوزه بازآفرینی محمدشهر و با تصویب در ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان، این شهر به‌عنوان پایلوت در حوزه بازآفرینی شهری انتخاب شد.

محله‌های جعفرآباد (محمد شهرکرج)

صفایی فر در رابطه با پروژه‌های بازآفرینی شهری در سکونتگاه‌های غیررسمی جعفرآباد محمدشهر کرج اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های  انجام شده پروژه های بازآفرینی بسیار خوبی در این محله برای ساکنین تعریف و برنامه ریزی شده است.

 معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان البرز افزود: پروژه جدول گذاری و اصلاح هندسی معابر و ایجاد کانکس نیروی انتظامی با تخصیص اعتبارات مناسب در سال آینده به مرحله اجرا خواهد رسید.

محله تپه قشلاق

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان البرز با با بیان  اینکه پروژه ساخت پایگاه خدمات اجتماعی در سکونتگاه‌های غیر‌رسمی محله تپه قشلاق محمد شهر کرج، مراحل پایانی خود را بسر می برد، اظهارداشت: احداث پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران، ساختمان کلانتری نیروی انتظامی، سرای محله از پروژه های بازآفرینی در حال اجرا در این منطقه است.

صفایی فر با اشاره به موضوع آموزش در بین ساکنان محلات هدف در سطح استان گفت: با اهداف اشتغال زایی و توانمندسازی در راستای مهارت آموزی در بین ساکنان محله های هدف بازآفرینی،  برنامه های آموزشی بسیار خوبی  با همکاری سازمان فنی حرفه ای در ۷ محله  برنامه ریزی شده است که به محض ابلاغ اعتبارات اجرایی می شود.

معرفي ۱۹۶ متقاضي براي دريافت تسهیلات نوسازی

 معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان البرز در خصوص پرداخت تسهیلات نوسازی در محدوده ها و محلات هدف بازآفرینی شهری گفت: تاکنون ۱۹۶ متقاضی جهت دریافت تسهیلات ساخت مسکن در محدوده ها و محلات هدف بازآفرینی  به بانک های مسکن استان معرفی شده اند.