شناسهٔ خبر: 77083 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی خبر داد

استادیوم ۱۵۰۰۰ نفری خرم‌آباد بهره‌برداری می‌شود/افتتاح بیمارستان ۱۵۴ تختخوابی تویسرکان در سال‌جاری

محمد جعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح بیمارستان ۱۵۴ تختخوابی تویسرکان در سالجاری خبر داد و گفت: استادیوم ۱۵۰۰۰ نفره خرم‌آباد با اعتبار ۷۰ میلیاردتومان در سال آتی افتتاح خواهد شد.

محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جزئیات سفر خود به استان‌های لرستان و همدان را تشریح کرد.

علیزاده با اشاره به اینکه روز گذشته ۱۷ دی ماه از استادیوم ۱۵۰۰۰ نفری ورزشی خرم آباد بازدید کرده است، گفت: این استادیوم در حال ساخت و تکمیل در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در دست احداث است که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده این پروژه در سال آتی تکمیل و افتتاح می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از برگزاری جلسه مشترک خود در روز گذشته با استاندار و مدیرانی که تامین کننده خدمات زیربنایی همچون آب، برق، گاز و مخابرات استان لرستان هستند خبر داد و اعلام کرد: در جلسه مشترک تصمیم بر آن شد تا با تامین خدمات، این پروژه بزرگ ملی در سال آتی افتتاح شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: در مجموع برای ساخت استادیوم خرم‌آباد ۷۰ میلیاردتومان هزینه می‌شود که عمده عملیات در سه ساله اخیر انجام شده است.

به گفته علیزاده، پارکینگ سواری، پارکینگ اتوبوس، فضای اداری، جایگاه VIP، فضای اختصاصی برای صدا و سیما و امکان تصویربرداری در این مجموعه ورزشی پیش بینی شده است. همچنین، رختکن برای تیم‌های ورزشی، تخصیص اتاق پزشک از دیگر تجهیزات و امکانات این استادیوم ورزشی است.

وی تصریح کرد: تمامی صندلی‌های استادیوم خریداری شده و نصب آنها وابسته به تامین خدمات زیربنایی است که در جلسه مشترک در خصوص آنها تصمیم گیری شد.

احداث بیمارستان تویسرکان با اعتبار ۹۵ میلیاردتومان

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی ادامه داد: امروز ۱۸ دیماه نیز در سفر به استان همدان از بیمارستان ۱۵۴ تختخوابی تویسرکان بازدید شد.

به گفته علیزاده، این بیمارستان که در مراحل نهایی قرار دارد زیربنایی حدود ۱۷۱۰۰ مترمربع مساحت دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بیمارستان تویسرکان جنرال و دارای بخش های داخلی، جراحی، زنان و زایمان، کودکان و نوزادان است. در این بیمارستان اورژانس، دیالیز، درمانگاه، تخت‌های مراقبت‌های ویژه، پنج اتاق عمل اصلی و پنج اتاق زایمان پیش‌بینی شده است. برنامه ها به گونه ای است که نیازهای درمانی شهرستان را این بیمارستان پاسخگو باشد.

وی یادآور شد: هم اکنون بیمارستان در حال نقاشی و تجهیز است و به زودی در سال جاری افتتاح می شود.

علیزاده هزینه احداث این بیمارستان را ۹۵ میلیاردتومان برآورد کرد.