شناسهٔ خبر: 77127 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خبر داد

اختصاص پنج دستگاه شتاب نگار زلزله

شتاب نگار مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از اختصاص ۵ دستگاه شتاب نگار زلزله نسل جدید به استان مرکزی خبر داد که پس از تکمیل زیرساخت های مربوطه در شهرستان‌های اراک، ساوه، آشتیان، محلات و رازقان نصب و راه‌اندازی خواهند شد.

 به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی استان مرکزی، احمد مرزبان گفت: در راستای مصوبات کارگروه تخصصی زلزله و با عنایت به مکاتبات، پیگیری ها و مذاکرات انجام شده توسط این اداره کل با ستاد وزارت متبوع، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و اداره کل مدیریت بحران استانداری مرکزی، تعداد پنج دستگاه شتابنگار نسل جدید (برخط) به استان اختصاص یافته است.

وی افزود: این دستگاه‌های شتابنگار بزودی و پس از تکمیل زیرساخت‌های مربوطه در شهرستان‌های اراک، ساوه، آشتیان، محلات و رازقان نصب و راه‌اندازی خواهند شد.

مرزبان بیان کرد: داده های شبکه شتابنگاری اهمیت بسیار زیادی در طراحی سازه های مقاوم در برابر زمین لرزه و مدیریت بحران زلزله در کاستن تلفات و خسارات احتمالی را دارد و از آن برای راه اندازی سامانه های هشدار سریع استفاده می شود و خوشبختانه استان مرکزی بزودی شاهد نصب این دستگاه‌ها خواهد بود.‌