شناسهٔ خبر: 77140 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۱۲ ساعت گذشته در استان مازندران انجام شد

برف‌روبی 194 کیلومتر ازمحورهای کوهستانی و شریانی

برفروبي مدیر کل راهداری مازندران عنوان کرد: با توجه به ورود توده هواي سرد به كشور در ۱۲ساعت گذشته و بارش برف در محور های کوهستانی استان، ۱۹۴کیلومتر از محورهای کوهستانی اصلی و شریانی استان توسط راهداران در طی ۷۳ مرحله با ۷۳۰ تن نمک برف‌روبی شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، عباسعلی نجفی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی و کاهش دما در ساعات گذشته، اکیپ های راهداری در محورهای کوهستانی مستقر و مشغول به انجام عملیات راهداری زمستانی شدند که طی ۱۲ ساعت گذشته در محور سوادکوه، ۳۴ کیلومتر از گدوک تا سرخرود در ۱۷مرحله و با ۱۷۰ تن نمک، محور کندوان، ۴۰کیلومتر از تونل کندوان تا مکارود در طی۲۰ مرحله  با ۲۰۰تن نمک، محور هراز،۶۰ کیلومتر حد فاصل امامزاده هاشم تا گزنک در طی ۲۱ مرحله و با ۲۱۰ تن نمک، محور ارتباطی ساری _ کیاسر حدفاصل اسکارد تا سه راهی فولاد محله به طول ۶۰ کیلومتر ۱۵ مرحله و با ۱۵۰ تن نمک برفروبی و نمک پاشی شدند.

عباسعلی نجفی ضمن اعلام اين مطلب گفت: اين اداره كل به منظور حفظ ايمني جاده ها و تردد روان وسايل نقليه و جلوگيري از بروز سوانح رانندگي با كليه امكانات و اكيپ هاي راهداري خود آمادگي كامل براي عمليات راهداري را دارد.

وي اظهار داشت: در شب گذشته و به طور مستمر و بی وقفه ۳۳ اکيپ راهداري در قالب ۲۵۰ ماشين و ۳۵۰ راهدار در محورهاي مواصلاتي استان انجام وظیفه کردند.

مدیر کل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران طول محورهاي برفگير مازندران را ۳۷۰۰ کيلومتر اعلام و عنوان کرد: در حال حاضر ۲۲ راهدارخانه در محورهاي مواصلاتي استان تجهيز شده و آماده سرويس‌دهي به مسافران و در راه ماندگان است.

وی خاطر نشان کرد: هموطنان در شرایط جوی فعلی حتما با به همراه داشتن امکانات و تجهیزات ایمنی از جمله زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی تردد کنند.

گفتنی است؛ مسافران و رانندگان مي‌توانند براي كسب اطلاعات از آمار و ارقام تردد در محورهاي استان و كشور همچنين آگاهي از آخرين وضعيت راه ها و انسدادها يا محدوديت‌هاي احتمالي تردد و  شرايط جوي به سایت rwww.141.i مراجعه کرده و يا با تلفن گوياي ۱۴۱ تماس حاصل کنند.