شناسهٔ خبر: 77158 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان سبزوار خبر داد

خلع ید و رفع تصرف ۶۱ هزار و  ۵۱۵ مترمربع از اراضی ملی در شهرستان سبزوار

سبزوار-استيري-600*400 معاون مدیرکل و رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان سبزوار از خلع ید و رفع تصرف ۶۱ هزار و  ۵۱۵ متر مربع از اراضی ملی در شهرستان سبزوار طی ماه گذشته خبرداد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، علی اصغر استیری با اعلام این خبر گفت: یکی از وظایف مهم و حساس ادارات راه و شهرسازی صیانت و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و توجه ویژه به دفاع هرچه تمام تر در پرونده‌های حقوقی و کیفری مربوطه و پیگیری در جهت صدور اجراییه و رفع تصرفات از این اراضی است که در این راستا در ماه گذشته گشت هدفمند یگان حفاظت اراضی ملی شهرستان سبزوار موفق شد طی دو فقره پرونده رفع تصرف این میزان اراضی ملی را خلع ید و رفع تصرف کند.

وی افزود: طی یک عملیات رفع تصرف ار زمینی به مساحت ۶۱ هزار و ۵۱۵ مترمربع واقع در پلاک ۱۸۲ از ۲۹ اصلی موسوم به سدید، متصرف اقدام به کشت و کار و تصرف در اراضی مذکور کرده که با هماهنگی با دادستان شهرستان اقدام به رفع تصرف از این اراضی به ارزش ریالی بالغ بر ۶ میلیارد ریال شد.

استیری اظهار كرد: همچنین در پرونده دیگری که مربوط به پلاک ۱۶۲ موسوم به ایزی است متصرف اقدام به پی‌کنی و تصرف اراضی ملی به میزان ۳۰۰ مترمربع کرده بود که بلافاصله عملیات مشارالیه متوقف و نسبت به رفع تصرف از اراضی مذکور به ارزش ریالی ۱۲۶ میلیون ریال اقدام شد.

 وی همچنین به نقش مهم گزارش های مردمی در جلوگیری از تصرفات اراضی دولتی اشاره کرد و گفت: همچنین گشت حفاظت اراضی این اداره نیز به صورت مستمر مشغول بازدید حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می‌کند.