شناسهٔ خبر: 77204 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور جمعي از مديران استان فارس انجام شد

آغاز يكپارچه‌سازي فروش بليت در پايانه‌های مسافری شيراز/ ایجاد وب‌كيسيوك‌ در پايانه كارانديش

سیاهپور با حضور جمعي از مديران استان فارس و شهر شيراز طرح يكپارچه سازي فروش بليت در راستاي هوشمندسازي پايانه‌هاي مسافر در پايانه شهيد كارانديش به صورت رسمي آغاز به كار كرد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان فارس، آيين رسمي شروع به كار طرح يكپارچه سازي فروش بليت در راستاي هوشمندسازي پايانه‌هاي مسافر با حضور مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان فارس، رئيس كميسيون حمل و نقل شوراي شهر شيراز، معاون حمل و نقل شهرداري اين شهر، روساي شركت‌هاي مسافربري، پرسنل اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي فارس و جمعي از فعالين حوزه حمل و نقل در محل پايانه كارانديش شيراز برگزار شد.

عليرضا سياهپور، مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان فارس با عرض تسليت به مناسبت شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سليماني، تشييع‌كنندگان وي و سرنشينان هواپيماي مسافربري ايران به اوكراين گفت: باتوجه به اهميت حوزه حمل و نقل نياز است كه خدماتي كه ارائه مي دهيم را بررسي كرده و با افزايش شفافيت درجهت ارتقاي آن ها گام برداريم.

وي با اشاره به قرار گرفتن استان فارس در ميان سه استان برگزيده در بحث پشتيباني، تعامل و جابجايي زوار در اربعين حسيني تصريح كرد: در حوزه حمل و نقل برون شهري اتفاقات خوبي رقم خورده كه خط سير يكي از اين موارد است.

سياهپور ادامه داد: با همكاري پليس راه، سامانه سپه‌تن راه اندازي شد كه با آن طول سفر از مبدا تا مقصد را مي توانيم مديريت نماييم و روز به روز مزاياي اين طرح برهمگان آشكار مي شود.

وي پيرامون مزاياي طرح سپه‌تن تشريح كرد: در اين طرح امكان كنترل راننده و مسافران جهت آگاهي از وضعيت آنان وجود دارد كه اميدواريم در آينده اين امكان در اختيار تمامي مردم قرار گيرد.

اين مقام مسئول از كاهش تصادفادت جاده اي كه در اثر مواردي نظير سرعت و سبقت غيرمجاز بوده از طريق سامانه سپه‌تن خبر داد.

وي با اشاره به پايانه كارانديش كه به عنوان يكي از بهترين پايانه هاي كشور طبق نظر سازمان راهداري است، اظهار داشت: علاوه بر هوشمندي در طول سفر، قسمتي از هوشمندي نيز در مبدا و مقصد كه پايانه ها هستند، بايد اعمال شود.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان فارس در مورد مزاياي طرح يكپارچه سازي فروش بليت در پايانه هاي مسافربري اذعان داشت: ضمن افزايش اجراي عدالت درحق شركت هاي مسافربري، مراجعه مردم به دفاتر كاهش خواهد يافت و دست دلالان هم كوتاه خواهد شد.

وي با بيان اينكه اين طرح به صورت آزمايشي از ۱۰ روز قبل در پايانه شهيد كارانديش آغاز شده، گفت: در اين طرح اطلاعاتي از سفر و امكاناتي كه به مسافر در طول آن ارائه مي شود، داده خواهد شد و به تدريج نواقص آن را برطرف بايد كرد.

سياهپور درخصوص تعامل با مسافران بيان كرد: بعد از فروش بليت، از مسافران بوسيله سامانه پيامكي بازخورد گرفته تا از مشكلات و انتقادات آنان آگاهي يافته و در جهت رفع آنها اقدام شود.

وي فروش اينترنتي بليت را كه از دوسه سال قبل آغاز شده، طرحي مطلوب دانست و اضافه كرد: با فروش اينترنتي بليت ديگر نياز به حضور مسافران در پايانه ها نخواهد بود و خدمات بهتري مي توان به مردم ارائه كرد.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان فارس از نياز به هوشمندسازي ساير قسمت هاي حمل و نقل نظير مديريت انبار و توشه، مديريت مالي، گزارش دهي و... گفت و افزود: در فازهاي بعدي كه كار بسيار گسترده‌تر خواهد بود، به همكاري وهمراهي تمامي ارگان ها و نهادها نياز داريم.

وي در پايان سخنانش از كاهش ميزان تصادفات درون و برون شهري به ويژه شهر شيراز در طي دو سه سال گذشته عليرغم افزايش تصادفات در سطح كشور خبر داد.

در ادامه اين مراسم نواب قائدي، رئيس كميسيون حمل و نقل و ترافيك شوراي شهر شيراز درمورد رويكرد شوراي پنجم شهر شيراز در حوزه حمل و نقل تصريح كرد: تكريم مردم، توسعه و سهولت بيشتر در ارائه خدمات يكي از رويكردهاي ما در شوراي شهر شيراز از ابتداي شروع فعاليتمان بوده است.

وي ورودي هاي هر شهر را معرف آن شهر دانست و اظهار داشت: از ظاهر ورودي‌ها تا نحوه برخورد با مسافرين بايد در حد شان شهر شيراز باشد و مسافرين مورد تكريم و احترام قرار گيرند.

عضو شوراي شهر شيراز با اشاره به اهميت خصوصي سازي عنوان كرد: ما در كميسيون حمل و نقل و ترافيك شوراي شهر شيراز طرحي به منظور خصوصي سازي پايانه ها آماده كرده ايم كه اميدواريم به افزايش كيفيت خدمات به مردم منتهي شود.

وي با پيشنهاد ساخت پايانه هاي غيرمتمركز و همچنين ساخت پايانه هاي چندمنظوره اظهار داشت: در بسياري از كشورها مدهاي مختلف حمل و نقل در يك پايانه متمركز شده كه مي تواند به ازفايش كيفيت خدمات ارائه شده به مردم منجر شود.

در پايان اين مراسم از تعدادي از خادمين و فعالين خدمت‌رساني به زوار امام حسين در اربعين تجليل به عمل آمد.

شجاعي، دبير انجمن صنفي شركت هاي مسافربري نيز ضمن تسليت شهادت سپهبد سليماني و جمعي از هموطنان گفت:  امروز به لطف خدا مرحله نخست طرح جامع يكپارچه سازي فروش بليت به عنوان يكي از استان هاي پيشرو در جمل و نقل مسافر به صورت رسمي آغاز خواهد شد.

وي با اشاره به تلاش شركت هاي مسافربري با نظارت مسئولان مربوطه جهت ارائه خدمات مطلوب به مردم عنوان كرد: به منظور مقابله با دلال بازي وب‌كيسيوك‌هايي در پايانه كارانديش نصب شده كه مردم بدون حضور در دفاتر شركت ها مي توانند به خريد بليت مدنظر خود اقدام نمايند.