شناسهٔ خبر: 77249 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی در سفر به خوزستان تاکید کرد

تغییر کاربری اراضی ۲۵ هکتاری منطقه سپیدار اهواز برای تولید مسکن

فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی در سفر به خوزستان ضمن بازدید از شهرهای مختلف این استان بر تغییر کاربری اراضی ۲۵ هکتاری منطقه سپیدار اهواز برای تولید مسکن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق‌ مالواجرد، معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به همراه مهدی عبوری، دیگر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران روز یکشنبه ۲۲ دی‌ماه با سفر به استان خوزستان از برخی شهرهای این استان از جمله اهواز، کوت‌عبدالله، آبادان، خرمشهر، شلمچه، بندر امام خمینی و ماهشهر به‌صورت میدانی بازدید کردند.

معاونان وزیر راه و شهرسازی در این بازدید که با همراهی جمعی از مسئولان استانی انجام شد، از بافت فرسوده محله‌های "منبع آب" و "حصیرآباد" در شهر اهواز، طرح ویژه بافت فرسوده محله‌های "کانتکس" و "گاومیش‌آباد" در شهر کوت‌عبدالله و محله "گاما" در شهر بندر امام خمینی بازدید و شرایط این محله‌ها و اقدامات انجام‌شده را بررسی کردند.

بازسازی مسجد جامع شلمچه، طرح آماده‌سازی شهرک طالقانی ماهشهر، تسریع در فرآیند بررسی طرح جامع شهر کوت‌عبدالله و نیز طرح تفصیلی ویژه خرمشهر نیز از دیگر طرح‌های حوزه شهرسازی و معماری بود که در این سفر با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی، بررسی و در جلسه‌ای با حضور شریعتی، استاندار خوزستان در خصوص این موارد تصمیم‌گیری شد.

صادق مالواجرد در این جلسه به لزوم تخصیص و تغییر کاربری اراضی ۲۵ هکتاری منطقه سپیدار اهواز برای تولید مسکن در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن و جابه‌جایی اهالی ساکن در برخی از محله‌های فرسوده اشاره کرد.