شناسهٔ خبر: 77301 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان آخرین وضعیت سیل را اعلام کرد

۷۱۶ روستا گرفتار سیلاب/ آسیب به ۱۶۲۵۰ واحد مسکونی/ تداوم امدادرسانی به سیل‌زدگان

سیل سیستان و بلوچستان مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان در تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل زدگان و تخریب واحدهای مسکونی این استان از آسیب به ۷۱۶ روستا در ۱۴ شهرستان استان خبر داد و گفت: بر اساس آخرین آمار به ۱۶۲۵۰ واحد مسکونی آسیب وارد شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، چند روزی است که استان های جنوبی کشور به ویژه استان پهناور و محروم سیستان و بلوچستان به ویژه در منطقه جنوبی این استان در سیل محاصره شده اند. اگرچه از ابتدای بارش های سیل آسا نیروهای امدادی و کمک رسانی به این منطقه ادامه دارد اما به نظر می رسد به دلیل تداوم بارش ها در این منطقه هنوز شرایط به حالت عادی بازنگشته است. با اینحال، دولت و هلال احمر تمامی اهتمام خود را برای امدادرسانی به سیل زدگان این استان و سایر استان های درگیر سیل از جمله هرمزگان معطوف داشته‌اند.

به گفته مدیران کل راهداری استان راه‌های شریانی استان باز و امداد رسانی و تردد در این مسیرها فراهم است. اگرچه برخی راه های روستایی استان با مشکلات عمده مواجه‌اند اما تلاش برای بازگشایی این راه ها نیز توسط نیروهای راهداری ادامه دارد.

با این‌حال به دلیل حجم گسترده بارش ها، ارزیابی کارشناسان این است که میزان تخریب ها به واحدهای مسکونی به ویژه روستایی بالا باشد.

در همین ارتباط، سیدخلیل منبتی مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت آسیب سیل دیماه ۹۸ را در استان سیستان و بلوچستان را اعلام کرد و گفت: تاکنون به واحدهای مسکونی ۷۱۶ روستا و ۱۴ شهرستان از جمله شهرستان‌های چابهار، کنارک، قصر قند، نیک‌شهر، فنوج، دلگان، سیب و سراوان، ایرانشهر، خاش، مهرستان، سرباز دچار آسیب وارد آمده است.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن استان، بر اساس آخرین ارزیابی‌ها که ادامه دارد تاکنون ۱۶۲۵۰ واحد مسکونی در استان آسیب کلی و جزئی دیده‌اند که ۱۴۱۰۰ واحد آن روستایی و ۲۱۵۰ واحد آن شهری هستند.

منبتی با تاکید بر اینکه آمار دقیق با فروکش کردن سیلاب مشخص خواهد شد، توضیح داد: هم اکنون ماشین آلات در منطقه است و چندین دستگاه آشپزخانه و نانوایی سیار به محل های سیل زده اعزام شده است.