شناسهٔ خبر: 77327 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون ایمنی ، فنی و بهره برداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان خبر داد

اجرای طرح نمایان‌سازی ناوگان باری در استان

ايمني معاون ایمنی ، فنی و بهره برداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از اجرای طرح آشکارسازی ناوگان باری در استان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان، محسن لشکری با اعلام این خبر اظهار داشت: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی و ارتقاء ایمنی تردد ناوگان باری اجرای طرح آشکارسازی و ایمنی تردد ناوگان باری در استان آغاز شد.

وی با اشاره به تأثیر قابل ملاحظه کنترل بر تردد وسایل نقلیه و نظارت بر اجرای قوانین توسط کاربران جاده‌ای بربازدارنگی تخلفات رانندگی در راستای ارتقای ایمنی تردد گفت: به منظور ارتقای کارایی و کارآمدی شیوه‌های نظارتی و استفاده مؤثر از تمامی شقوق نظارت جاده‌ای؛ نظارت و کنترل بر تردد وسایل نقلیه مورد اجرا گذاشته می‌شود تا با بهره‌گیری بهینه از منابع و ظرفیت‌های استانی، افزایش بهره‌وری و اثربخشی بیشتر در این حوزه محقق شود.

لشکری با اشاره به اینکه اجرای طرح های ارتقای ایمنی تاثیر مثبتی در بهیود رفتار رانندگان و مترددین در جاده ها را دارد، افزود: نمايان‌سازي ابعاد عقب كشنده، اتاق بار و يدك خودروهاي ناوگان باري موجب رويت به‌موقع آنها توسط رانندگاني مي شود كه در عقب اين خودروها در حركت هستند و این امر به رانندگان پشت سري فرصت مي دهد تا بموقع واكنش نشان داده و از بروز تصادف و به بار آمدن خسارت و تلفات جلوگيري كنند.

لشکری گفت :  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای برای مهار و کنترل این نوع از تصادفات نسبت به نصب برچسب شبرنگ در قسمت های مختلف ۸۰۰ دستگاه ناوگان باری در تمامی شهرستان‌های استان به منظور نمایان سازی تردد و حضور آنان در راه ها اقدام کرده است.

شایان ذکر است، بیش از  ۳۳۰۰ دستگاه انواع ناوگان باری در استان سمنان فعال است که اجرای این طرح برای تمامی این ناوگان در دست اقدام است.