شناسهٔ خبر: 77365 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برای اولین بار در کشور توسط اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان انجام می‌شود

ارایه خدمات شهرسازی و معماری با استفاده از سامانه الکترونیک

سامانه شهرسازی اصفهان در راستای دولت الکترونیک و رعایت حقوق شهروندی، نسخه اولیه سامانه امور زیربنایی و شهرسازی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ارائه شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه وشهرسازی استان اصفهان، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور توزیع خدمات دولتی به صورت مستقیم و ۲۴ ساعته به مردم است. در ارائه خدمات عمومی به شهروندان دیگر نیاز به مراجعه حضوری برای انجام کارها و خدمات دولتی نیست و البته این خدمات با سرعت و اطمینان بیشتری به مردم ارائه می شود.

علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه حجم بسیار زیاد ارباب رجوع به این اداره کل مربوط به حوزه معماری و شهرسازی است، با استفاده از سامانه ایجاد شده، پاسخگویی و ایجاد ارتباط الکترونیکی در تمامی فرایندهای حوزه شهرسازی و معماری می تواندبا کمترین هزینه، سریع‌ترین شیوه و بالاترین کیفیت انجام پذیرد.

وی با توجه به اهمیت الکترونیکی کردن فرایندها در سیستم اداری، اظهار داش : نظر به رشد فناوری اطلاعات و استفاده از اینترنت بین مردم و به منظور صرفه جویی در وقت و انرژی، حرکت به سمت الکترونیکی کردن فرایندها بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: سامانه امور زیربنایی و شهرسازی پس از یکسال کار مطالعاتی و فنی انجام و نسخه اولیه (دمو) این سامانه به عنوان اولین سامانه در حوزه معماری و شهرسازی وزارت راه وشهرسازی در کشور آماده شده که خوشبختانه مورد استقبال مسئولان استانی نیز قرار گرفته است.

قاری قرآن ابراز امیدواری کرد: در صورت پیاده سازی و اجرای کامل این فرایند از لحظه شروع به اقدام توسط متقاضی تا ارجاع به شهرداری یا فرمانداری و انجام کلیه استعلامات بین دستگاهی آن به‌صورت کاملا الکترونیکی است و شهروندان و دستگاه‌های متولی از امکانات آن درکنار سامانه های دیگر دولت الکترونیک بهره برده و بدون حضور فیزیکی، متقاضی می تواند از صفر تا صد فرایند را در سامانه انجام و پیگیری کند.

گفتنی است این سامانه الکترونیکی با همت و پیگیری حوزه شهرسازی و معماری و اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات این اداره کل ایجاد شده است.