شناسهٔ خبر: 77386 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار مازندران:

باید طرح‌های کاهش تصادفات جاده‌ای در مازندران عملیاتی شود

جلسه استاندار مازندران در ششمین جلسه کمیسیون مدیریت ایمنی اجرایی حمل و نقل استان که با حضور فرمانده پلیس راه کشور، مدیر کل ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و دیگر اعضا که در محل استانداری مازندران تشکیل شد عنوان کرد: باید طرح‌های کاهش تصادفات جاده ای در مازندران عملیاتی شود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، احمد حسین زادگان در این نشست اظهار داشت: راه‌هاي ارتباطي استان‌هاي شمالي كشور به دليل گردشگر پذير بودن و نزديكي به پايتخت از اهميت ويژه اي برخوردار بوده و از راه‌هاي بسيار پر تراكم محسوب مي شوند. همچنين فاصله كم مراكز جمعيتي در اين استانها و تراكم شهرها نيز بر اهميت راههاي درون استاني افزوده، لذا با اين همه این موارد نیاز به توجه ویژه به اين راه‌ها است.

وي تبعات ناشي از تصادفات و تلفات جاده اي را در جامعه بسيار فاجع انگيز برشمرد و تصريح كرد : بايد با بررسي همه جانبه و دسترسي به اطلاعات درست از شرايط موجود در جهت ضریب افزايش ايمني محورها گام برداريم.

رعایت قوانین و مقررات عامل موثر در کاهش سوانح رانندگی

سردار سید تیمور حسینی فرمانده پلیس راه کشور نیز در این نشست ضمن قدر دانی از تلاش‌های تمامی مسئولین ذیربط در خصوص کاهش تصادفات جاده ای‌ در استان مازندران خاطر نشان کرد: با رعایت قوانین و مقررات می توان نقش ارزنده ای در جهت کاهش سوانح رانندگی و افزایش ضریب ایمنی داشت.

وی در خصوص آموزش و برنامه های زیر بنایی به‌منظور ارتقای سطح فرهنگ ترافیک کشور عنوان نمود: باید تمامی متولیان این امر مهم نسبت به اجرایی کردن فعالیت‌های آموزش برای بالا بردن سطح کیفی رانندگی در کشور اهتمام ویژه ای داشته باشد. 

فرهاد صالحیان مدیر کل ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور طی سخنانی  عنوان کرد: مي توان با بكار گيري تمهيدات مهندسي كنترل و نظارت، تبليغات كافي، اطلاع رساني عمومي، آموزش فراگير، راهنمايي و ارشاد و بعضا تاديب خاطيان گامي به سوي ارتقاء‌ و اعتلاي فرهنگ ايمني و به تبع آن كاهش سوانح رانندگي برداريم.

وي بر استانداردسازي راه‌هاي کشور تاكيد و عنوان کرد: علاوه بر استانداردسازي راه‌ها، بايدبه مقوله استانداردسازي خودروها و نظارت برمراكزمعاينه فني آنان نيزنگاه ويژه شود.

عباسعلی  نجفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران نیز در این جلسه از اقدامات گسترده ايمن سازي در سطح محورهاي استان خبر داد و اظهار داشت: با تمام توان در جهت افزايش ارتقاء ايمني جاده هاي مازندران تلاش می نمایم ، چرا كه سر لوحه كاري ما حفظ ، نگهداري و ايمن سازي جاده هاست.

وي ضمن اشاره به اقدامات آشكار سازي نقاط حادثه خيز در محورهاي استان عنوان کرد: اين اداره كل اقدامات وسيعي را در خصوص آشكار سازي نقاط پر حادثه بصورت زودبازه در قالب نصب علائم و تابلوهاي فسفري، نصب جداكننده هاي مياني و .. در سالجاری به اجرا درآورد.