شناسهٔ خبر: 77387 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان:

۷۵ کیلومتر محور مواصلاتی نیمه شمالی سیستان و بلوچستان برف‌روبی شد

نمك پاشي مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان برفی روبی ۷۵ کیلومتر محور مواصلاتی نیمه شمالی استان از ۲۰ دی تاکنون با تلاش شبانه روزی راهداران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد افزود: بلافاصله بعد از وقوع سیلاب در پی بارش های ۲۰ تا ۲۲ دی ماه جاری و همچنین بارش برف در نقاط کوهستانی استان، ۳۰ اکیپ راهداری با استفاده از  ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین به خدمات رسانی به مردم و بازگشایی مسیرها مسدود شده پرداختند.

وی از بازگشایی مسیر ارتباطی ۱۲۵ روستای درگیر سیلاب و برف در نیمه شمالی استان خبر داد و گفت: با توجه به کاهش شدید دما و یخبندان روزهای اخیر، در حال حاضر تردد در این محور ها با احتیاط جریان دارد.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: کاربران جاده باید خطرات ناشی از لغزندگی و یخبندان را در نظر گرفته و صرفاً پس از اطمینان از شرایط مناسب خودرو و جاده به انجام سفر های ضروری با رعایت سرعت مطمئنه بپردازند.

 وی با اشاره به خسارت سیل اخیر به جاده ها گفت: برآوردهای اولیه نشان می دهد كه خسارات ناشی از سیل در جاده ها و ابنیه فنی راه ها نیمه شمالی استان حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است که میزان خسارت نهایی پس از انجام بررسی های دقیق کارشناسی اعلام خواهد شد.

کرد گفت: این اداره کل با توجه به گستردگی سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان، پس از حصول اطمینان از بازگشایی کلیه مسیر های نیمه شمالی، به منظور تسریع در امر امداد رسانی در مناطق سیل زده، نسبت به اعزام ۲ دستگاه کمرشکن و ۲ دستگاه کامیون به جنوب استان اقدام کرده است.