شناسهٔ خبر: 77424 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن تشریح کرد

۲۶۰۰۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان در سیل آسیب دید/آغاز پراخت کمک های بلاعوض به سیل زدگان

تخریب راه های روستایی در منطقه دشت یاری بر اثر سیل مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از برآورد اولیه خسارت سیل به ۲۶۰۰۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خبر داد و کفت: از امروز ۲۸ دی‌ماه، پردخت کمک های بلاعوض به سیل زدگان آغاز شد.

مجید جودی مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت آسیب سیل دی‌ماه را در استان‌های درگیر سیل اعلام کرد.

جودی که هم اکنون در سیستان و بلوچستان بسر می برد، گفت: بارندگی های دیماه موجب سیل در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان شد. 

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه میزان خسارت در کرمان ناچیز برآورد شده است، اعلام کرد: سیل سیستان و بلوچستان سیل گسترده ای بود که موجب آسیب جدی به راه‌ها، بخش کشاورزی و مسکن شد. 

به گفته جودی، برآورد کلی از میزان تخریب به واحدهای مسکونی سیستان و بلوچستان، حاکی از تخریب بیش از ۱۴۰۰۰ واحد مسکونی است. همچنین ۱۲۰۰۰ واحد مسکونی سیل زده در استان سیستان و بلوچستان نیازمند تعمیر هستند.

وی اعلام کرد: ارزیابی دقیق خسارات سیل برای ۸۰۰۰ واحد مسکونی سیل زده استان انجام شده است.

جودی با اشاره به سفر رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به مناطق سیل زده از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان توسط دولت به بنیاد مسکن برای ارائه کمک‌های بلاعوض به سیل زدگان خبر داد و گفت: کمک‌های بلاعوض به ۳۰۰ سیل زده پرداخت شد و از فردا با تشکیل پرونده سیل زدگان و با اعتباراتی که توسط دولت برای ارایه تسهیلات مصوب می‌شود، پراخت تسهیلات نیز انجام خواهد شد.

این مقام مسئول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: وام مسکن روستایی ۴۰ میلیون تومان به اضافه ۱۲ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض است.

وی میزان تسهیلات تعمیرات را نیز ۱۵ میلیون تومان وام و ۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برشمرد.

جودی برآورد خسارات سیل هرمزگان را ۱۲۰۰ واحد احداثی و ۳۰۰۰ واحد تعمیری عنوان کرد.