شناسهٔ خبر: 77609 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان اردستان خبر داد

احداث ۴۰۸ واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی در شهرستان اردستان/ ۱۰ کیلومتر جاده اصفهان – اردستان آماده آسفالت

مهندس پورشفیع،اردستان مجتبی پور شفیع رئیس اداره راه و شهرسازی اردستان فعالیت ها، برنامه ها و اقدامات انجام شده در حوزه راه و شهرسازی شهرستان را تشریح و از تهیه آلبوم شناسایی اراضی تفکیکی در شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان، يكي از مهمترين پروژه هاي راهسازي در سطح استان احداث باند دوم اصفهان _اردستان است که مجتبی پورشفیع رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان اردستان در توضیح روند اجرای آن گفت: طول کل این پروژه ۷۲ کیلومتر است که ۵۵ کیلومتر آن طی سنوات قبل افتتاح و به بهره برداری رسیده و حدفاصل روستای دیزیلو از کیلومتر ۲۳ تا ۴۰ بطول ۳۰ کیلومتر به صورت رفت و برگشت و با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال در حال انجام است.عملیات بیس ۱۰ کیلومتر این مسیر اجرا و عملیات آسفالت ریزی آن توسط اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای در حال انجام و ۲۰ کیلومتر در مرحله عملیات بیس است .

پور شفیع اظهار داشت: با اتصال مرکز استان به مرکز شهرستان به صورت دوبانده ضمن کاهش مسیر,  دو نقطه پرتصادف و سه قوس خطرناک برطرفخواهد شد.از دیگر پروژه های بخش مهندسی و ساخت در این شهرستان پروژه باند دوم زواره - اردستان بطول ۹.۵ کیلومتر است که با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در حال اجراست. ۵ کیلومتر آن آماده آسفالت و  ۴.۵ کیلومتر ادامه مسیر آماده اجرای بیس است.

پور شفیع به دو پروژه راه روستایی در شهرستان اشاره داشت و گفت: پروژه راههای روستایی تلک آباد _زواره بطول ۲ کیلومتر با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال  بدلیل نیاز به آزادسازی متوقف بوده که از هفته آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود  و راه روستایی محورسیانک به محور شهرآبه نیز بطول ۸ کیلومتر با اعتبار  ۲۰ میلیارد ریال از جمله پروژه های راه روستایی است که بدلیل برقراری ارتباط بین چند روستای بالا دستی تکمیل آن حائز اهمیت است.

رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان اردستان به اقدامات انجام شده در حوزه مسکن و ساختمان اشاره داشت و گفت: جهت تامین مسکن در قالب طرح اقدام ملی در شهرستان، اراضی  ۱۰۸ واحد در شهر اردستان ، ۸۰ واحد در شهر زواره و ۲۲۰ واحد در شهر مهاباد تامین و صورتجلسات با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تنظیم شدهاست.

وی اظهار داشت : این اراضی قالبا در محدوده سایت های مسکن مهر مکان یابی شده که از خدمات و امکانات زیربنایی و روبنایی برخوردار است.

پور شفیع به اقدامات انجام شده در حوزه املاک و واگذاری اراضی اشاره داشت و عنوان کرد: ۴۹ قطعه به منظور تامین مسکن خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، یک مجموعه ۵۰ واحدی در شهر زواره و یک مجموعه ۶۰ واحدی در اردستان به منظور رفع مشکل مسکن خانواده های نیازمند به خیرین مسکن ساز واگذار شده است.

رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان اردستان گفت: ۹۰ درصد اسناد داخل حریم شهرستان در اجرای ماده ۱۰ و ۲۰ سازمان ملی زمین و مسکن ثبت و به نام سازمان صادر که در قالب طرح های توسعه شهری با توجه به نیاز شهرستان و توسعه اشتغال در قالب طرح های مصوب به متقاضیان واجد شرایط و صاحبان مشاغل واگذار می شود.

در این شهرستان ۴۰۰۰ سند تفکیکی اخذ ، ۱۶۰۰۰ هکتار سند تملکی دریافت و اسناد مالکیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع اراضی بلاصاحب که فاقد سابقه ثبتی است در حال پیگیری است.

پور شفیع اظهار داشت: یکی از اقدامات ارزشمندی که در این شهرستان انجام شده، تهیه آلبوم شناسایی اراضی است . در این آلبوم تمامی اراضی واگذار شده شناسایی، پیاده سازی و میزان مالکیت تفکیک شده که از  محاسن آن شناسایی اراضی تصرف شده، تامین نیازهای متقاضیان ، صاحبان صنایع و صنعتگران برای اجرای طرح های صنعتی و طرح های اشتغال زایی در سطح شهرستان است.