شناسهٔ خبر: 78186 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال؛

نخستین ایستگاه هواشناسی سینوپتیک تکمیلی دریایی در مازندران افتتاح شد

ایستگاه هواشناسی اولین ایستگاه هواشناسی سینوپتیک تکمیلی دریایی در مازندران با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در ساحل دریای منطقه ایزدشهر از توابع شهرستان نور راه‌اندازی شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره كل هواشناسی استان مازندران، اولین  ایستگاه هواشناسی سینوپتیک تکمیلی دریایی در مازندران چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.

 نخستین ایستگاه هواشناسی سینوپتیک تکمیلی دریایی همزمان با گراميداشت دهه مبارک فجر طی مراسمی با حضور احمدی مدیر کل مدیریت بحران استان ، شادمان فرماندار شهرستان نور و هیات همراه و دیگر مدعوین افتتاح شد.

رضوی گفت: جمع آوری و پایش اطلاعات جوی و دریایی، ارائه پیش‌بینی، بررسی نوسانات تراز آب دریا و ارائه خدمات به فعالان عرصه صیادی، حمل ونقل دریایی و گردشگری و هوای منطقه از دستاوردهای این طرح بوده و  ایستگاه کاملا مجهز به تجهیزات اتوماتیک بوده و از امروز هموطنان می‌توانند دریای مازندران را از هر استانی که بخواهند از نظر آب و هوایی و مواج بودن به صورت زنده از تارنمای هواشناسی رصد کنند.

 رضوی اظهار داشت: علاوه بر این ۳ ایستگاه فرودگاهی را هم در استان مجهز به سیستم هواشناسی خودکار شده اند که از دقت بسیار بالایی برخودار است.

 رضوی افزود:این اداره کل سامانه ۱۳۴ را جهت پوشش اخبار هواشناسی راه اندازی کرده است که همزمان پاسخگوی ۶۲ خط ارتباطی بصورت برخط است.

 مدیر کل هواشناسی مازندران گفت:از مشخصات کامل این ایستگاه این است که در سال ۹۹ به مرکز پیش بینی دریایی تبدیل می‌شود.

 رضوی گفت: مردم و صیادان عزیز که می‌خواهند از دریا استفاده نمایند می‌توانند اطلاعات آن را هم در سامانه ۱۳۴ و هم وب سایت این اداره کلhttp://www.mazmet.ir مشاهده کنند.