شناسهٔ خبر: 7819 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

منوچهر شيبانی‌اصل:

مهندسی ساختمان به خبرنگاران متخصص نياز دارد/ برگزاری دوره آموزشی تربيت خبرنگار حوزه مسكن

منوچهر شیبانی اصل مدیركل دفتر سازمان‌های مهندسی و تشكل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی از برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با مباحث مهندسی ساختمان و اعطای گواهینامه خبر داد.

منوچهر شیبانی اصل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار كرد: به زودی دفتر سازمان‌های مهندسی و تشكل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی دوره‌ای مختص اصحاب رسانه تحت عنوان آشنایی با مهندسی ساختمان برگزار می‌كند.

وی هدف از برگزاری این دوره را پرورش خبرنگاران متخصص عنوان كرد و ادامه داد: مسكن یكی از مباحث اقتصادی و مهمی است كه با زندگی مردم در ارتباطی تنگاتنگ قرار دارد. بررسی و پیگیری موضوعاتی مانند تداخل یا توازی قانونی و به‌روز نشدن قوانین یكی از مهمترین مسائلی است كه به خبرنگاران حرفه‌ای نیاز دارد تا در صورت بروز مشكلات، مسئولان را به چالش بكشانند.

شیبانی‌اصل تاكید كرد: خبرنگار مسكن از دیدگاه ما كسی است كه علاوه بر سهل كردن زبان قانون و پرداختن به موارد متعدد آن، قابلیت اقناع را نیز داشته باشد و در عین حال بتواند با سوالات متعدد خود نواقص موجود در سازمان‌ها و مراكز را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهد.  

وی همچنین اعطای گواهینامه را یكی از نكات مثبت این دوره‌ها برشمرد و اظهار امیدواری كرد اصحاب رسانه از این دوره‌های تخصصی استقبال كنند. /

نظر شما