شناسهٔ خبر: 78242 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

افزایش پروازهای بین‌المللی منطقه‌ای همزمان با ایام الله دهه فجر  

پرواز ATR های هما به قطر/ لامرد، عسلویه و بندرعباس به فرودگاه دوحه متصل شدند

َATR معاون بازرگانی و عملیات شعب هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" از افتتاح مسیرهای جدید بین‌المللی "هما" در جنوب کشور در ایام دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل روابط عمومی"هما"، ابوالقاسم جلالی با اشاره به استقرار دو فروند هواپیمای ATR در فرودگاه بندرعباس، گفت: افزایش تقاضای سفر از این فرودگاه به استان‌های همجوار و کشورهای منطقه مهمترین دلایل "هما" برای برقراری پروازهای جدید در جنوب کشور است.

وی در ادامه افزود: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما"  در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پروازهای بین‌المللی "هما" را در جنوب کشور گسترش می‌دهد و بر این اساس پرواز از فرودگاه خلیج‌فارس عسلویه در استان بوشهر به مقصد فرودگاه بین‌المللی دوحه قطر در روز ۲۰ بهمن‌ماه سال جاری برقرار شده است. این پرواز با هواپیماهای مدرن ATR در روزهای یکشنبه هر هفته با پرواز شماره ۶۵۲ در ساعت ۱۷ از فرودگاه دوحه قطر به مقصد فرودگاه خلیج فارس عسلویه انجام می‌شود و پرواز بازگشت این مسیر، در همان روز از فرودگاه خلیج‌فارس عسلویه در ساعت ۱۹ و ۴۰ دقیقه با پرواز شماره ۶۵۳ به فرودگاه دوحه خواهد بود. 

به گفته معاون بازرگانی "هما"، موقعیت جغرافیایی شهر بندرعباس به عنوان بزرگترین بندر ایران و بندر شهید باهنر به عنوان منطقه اقتصادی موجب شده است "هما" دو فروند از هواپیماهای مدرن ATR خود را در این فرودگاه مستقر کند تا با تشکیل یک هاب پروازی بتواند خدمات خود را به عنوان هواپیمایی ملی علاوه بر استان‌های همجوار به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز گسترش دهد.

جلالی در ادامه از برقراری ۲ پرواز دیگر "هما"در ایام دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: در این ایام، "هما"در راستای گسترش پروازهای بین‌المللی خود در منطقه جنوب کشور، علاوه بر فرودگاه بندرعباس، از فرودگاه لامرد استان فارس نیز به کشور قطر پرواز برقرار کرده است.

وی افزود: پرواز بندرعباس به دوحه نیز یکی دیگر از پروازهایی است که در این ایام برقرار شد. این پرواز در روزهای یکشنبه و پنج‌شنبه هر هفته انجام می‌شود که نخستین پرواز این مسیر در روز پنج‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه در ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه با شماره پرواز  ۶۵۱ از فرودگاه بندرعباس به مقصد فرودگاه بین‌المللی دوحه پایتخت قطر  انجام شد. پرواز روزهای پنج‌شنبه این مسیر نیز در ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح انجام می‌شود.

معاون بازرگانی "هما" همچنین به اهتمام هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما"  برای برقراری پرواز از فرودگاه لامرد استان فارس به فرودگاه دوحه در ایام الله دهه فجر اشاره نمود و گفت: این پرواز بین‌المللی نیز براساس تقاضای موجود، همزمان با ششمین روز دهه مبارک فجر از فرودگاه لامرد به مقصد فرودگاه دوحه قطر انجام شد. پرواز لامرد به دوحه طبق برنامه با به کارگیری ناوگان ATR در روزهای پنج‌شنبه هر هفته در ساعت ۱۰  با پرواز شماره ۶۷۸ از دوحه انجام و در ساعت ۱۲ در فرودگاه لامرد به زمین می‌نشیند. بازگشت این پرواز، همان روز در ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه از لامرد به دوحه  انجام می‌شود.

جلالی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" از فرودگاه بندرعباس به فرودگاه‌های داخلی یزد، شیراز، خلیج فارس عسلویه، اصفهان، چابهار، کیش و مسیر بین‌المللی دبی و دوحه پرواز دارد. همچنین از فرودگاه بوشهر به فرودگاه‌های اصفهان و شیراز و از فرودگاه لامرد استان فارس به فرودگاه‌های شیراز و دوحه پرواز می‌کند.