شناسهٔ خبر: 78314 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال‌و‌بختیاری خبر داد

بازآفرینی ۴۴ محله استان تا ۱۴۰۰ با اعتبار ۳۸.۶ میلیاردتومان/۲۱۶۳ واحد مسکونی طرح اقدام ملی سهم استان

مسکن پرند سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال‌و‌بختیاری گفت: سهیمه استان برای اجرای طرح اقدام ملی ۲۱۶۳ واحد است که یکهزار واحد آن در شهرکرد و توسط اداره کل راه و شهرسازی و ۱۱۶۳ واحد نیز توسط بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر احداث می‌شود.

ابراهیم علیرضایی سرپرست مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال‌و‌بختیاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اقدامات آن اداره کل را در خصوص اجرای طرح بازآفرینی شهری و همچنین طرح اقدام ملی مسکن تشریح کرد.

علیرضایی با اشاره به اینکه در استان، بازآفرینی ۱۱ محله در شهرهایی از جمله شهرکرد، بروجن، لردگان و فارسان‌بن برای امسال و سال آتی برنامه‌ریزی و آغاز شده است، افزود: شرکت بازآفرینی شهری ایران مقرر کرده است تا سال ۱۴۰۰، ۴۴ محله در استان با اعتباری بالغ بر ۳۸.۶ میلیاردتومان بازآفرینی شود.

به گفته وی، هم‌اکنون ۱۱ محله در دستور کار قرار گرفته و برای این ۱۱ محله ۳۳ پروژه تعریف شده است که شامل ساخت مدرسه، کلینیک دندانپزشکی، زمین چمن مصنوعی و ساحلی، جامعه سلامت، دفع آب‌های سطحی، پیاده‌راه سازی، پل، اجرای مسیل و حتی ساخت پارک است که بخشی از آنها در حال انجام است.

علیرضایی تصریح کرد: تاکنون ۲۰ درصد از کل موافقت‌نامه‌ها تخصیص یافته و بخشی از کارها انجام شده است. همچنین، از پروژه‌های تعریف‌شده، سه پروژه تحویل موقت و به دستگاه‌های بهره‌بردار واگذار شده است.  

سرپرست معاونت اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال‌و‌بختیاری همچنین در خصوص بخش مسکن نیز اعلام کرد: سهمیه استان در طرح اقدام ملی مسکن ۲۱۶۳ واحد مسکونی است که یکهزار واحد آن سهمیه شهرکرد است و توسط اداره کل راه و شهرسازی و با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

علیرضایی ادامه داد: طرح اقدام ملی شهرکرد در محله ۳۴ منظریه قرار دارد که این زمین گنجایش احداث ۳هزار واحد را نیز داراست.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مقرر شده است تا ۱۱۶۳ واحد مسکن ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث شود که بنیاد برای آنها تعهد ساخت و تکمیل را دارد.

وی افزود: تاکنون زمین ۴۵۵ واحد تحویل شده است و زمین ۵۵۵ واحد نیز تا پایان هفته تحویل می‌شود.

علیرضایی همچنین یادآور شد: در دو شهر فرخ‌شهر و لردگان مشکل زمین وجود دارد که در جلسه‌ای که با معاونت شهرسازی و معماری تشکیل شد، مقرر شد تا موضوع الحاق اراضی به محدوده شهر مورد بررسی قرار بگیرد که با الحاق اراضی، احداث ۷۰۰ واحد در این زمین ها آغاز خواهد شد.