شناسهٔ خبر: 78332 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد

افزایش ۳۲ درصدی جابجایی کالا در سیستان و بلوچستان

کامیون معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از افزایش ۳۲ درصدی حمل کالا در ۱۰ ماهه سال جاری توسط ناوگان باری این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، تیمور باقری اظهار داشت: هفت میلیون و ۸۱۶ هزار و ۲۱۴ تن کالا با ۴۹۶ هزار و ۱۰۵ سفر باری در ۱۰ ماهه سال جاری توسط ناوگان باری در این استان حمل شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۳۲ درصدی در تناژ و ۳۱ درصدی در تعداد سفر برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۱۹ شرکت حمل ‌و نقل داخلی استان کالاهای این مدت را جابجا کرده‌اند، افزود: جو، فرآورده های نفتی و سیمان عمده کالاهای حمل شده در این مدت را تشکیل می دهند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: در حال حاضر  ۹ هزار و ۱۶۸ نفر راننده، هفت هزار و ۲۲ دستگاه ناوگان باری با متوسط عمر افزون بر ۱۲ و نیم سال و همچنین ۱۳۵ شرکت حمل و نقل داخلی کالا، چهار پایانه بار، ۲ انجمن صنفی کارفرمایی شرکت ها و ۲ انجمن صنفی کارگری رانندگان باری در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای داخلی کالای استان فعالیت می کنند.

باقری با تاکید بر نظارت ویژه بر عملكرد و فعالیت شركت های حمل و نقل از رانندگان خواست هرگونه دریافت كمیسیون اضافی و سایر شكایات خود را از طریق سامانه های ۱۴۱ و یا شهراه ثبت و یا با مراجعه به ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای در سراسر استان، جهت بررسی و رسیدگی اطلاع دهند.