شناسهٔ خبر: 78536 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

درجلسه ارائه گزارش مدیر کل هواشناسی به رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان انجام شد

درخواست تامین اعتبار برای تکمیل شبکه ایستگاه‌های هواشناسی استان گیلان

هواشناسی گیلان در جلسه ارائه گزارش مدیرکل هواشناسی گیلان به رئیس سازمان برنامه و بودجه استان ضمن درخواست تامین اعتبار برای تکمیل شبکه ایستگاههای هواشناسی استان، رئیس اين سازمان قول مساعدت و همکاری نسبت به تامین اعتبار براي رفع نیازهای اداره کل هواشناسی استان را داد.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان گيلان، محمد دادرس مدیر اين اداره کل به همراه رئیس اداره توسعه ومدیریت منابع و سرپرست اداره پیش بینی هواشناسی استان برای ارائه گزارش جامع به کیوان محمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان در اين سازمان حضور يافتند.

در این جلسه که به مدت یک ساعت طول کشید مدیر کل هواشناسی استان ابتدا گزارشی در خصوص بارش برف  ۲۰ الی ۲۲ بهمن ۹۸ توضیحاتی ارائه کرد،  دادرس از لحاظ وسعت پوشش برف ، شدت  و مدت بارش وهمچنین مشابهت وتمایز این سامانه بارشی با برفهای سنوات گذشته به ويژه با برف دی ماه سال ۱۳۸۶ مطالبی را بیان کرد .

این مقام مسؤل همچنین در خصوص میزان برآورد خسارات وارده ناشی از بارش برف اخیر به به بخشی از زیر ساختها وادوات سخت افزاری واندازه گیری گزارشی ارائه کرد.

درخواست  تامین اعتبار برای تکمیل شبکه ایستگاههای هواشناسی گيلان

مدیر کل هواشناسی استان با توجه به شرایط ویژه آب وهوایی وجغرافیایی استان گیلان در سواحل جنوبی دریای خزر وبرنامه ریزی مدیران استانی در خصوص توسعه استان بخصوص در بخش گردشگری که وابستگی زیادی به شرایط آب وهوایی واطلاع دقیق وبموقع از این شرایط در زمان  مناسب،  بویژه مواقع بحرانی دارد ، درخواست  تامین اعتبار برای تکمیل شبکه ایستگاههای هواشناسی وهمچنین ارتقاء ایستگاهای سنتی به خودکار با توجه به جانمایی این ایستگاهها در مناطق ارتفاعی وجلگه ای در استان گیلان کرد.

قول مساعدت رئیس سازمان برنامه و بودجه استان براي تامین اعتبار اداره کل هواشناسی استان

پس از بیان این موارد از طرف مدیر کل هواشناسی استان گیلان ، رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان گیلان ضمن تقدیر از پیش بینی های صورت گرفته در مورد ورود سامانه بارشی ۲۰ بهمن ۹۸به استان گیلان واطلاع رسانی بموقع هواشناسی به دستگاههای اجرائی از طرق مختلف ، نسبت به تامین اعتبار در جهت رفع نیازهای اداره کل هواشناسی استان گیلان وتحقق اهداف مدیران استانی در جهت توسعه استان گیلان  بر اساس یک بر نامه میان مدت قول مساعدت و همکاری داد.