شناسهٔ خبر: 78602 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان خوزستان انجام شد

پروژه سپیدار با هدف اسکان مجدد ساکنان کوی منبع آب اهواز کلنگ‌زنی شد/جابه‌جایی ۸۱۱ خانوار ساکن در محله پرخطر منبع آب با اجرای پروژه سپیدار

 بازدید از منطقه پرخطر منبع آب اهواز پروژه سپیدار در محله منبع آب اهواز با هدف اسکان مجدد ساکنان بافت‌های پرخطر و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز سوم اسفندماه همزمان با سفر محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه به استان خوزستان، پروژه احداث ۱۶۸۰ واحد مسکونی سپیدار در محله پر خطر منبع آب اهواز کلنگ‌زنی شد.

پروژه سپیدار در محله منبع آبِ اهواز در اجرای تعهد احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی خودمالکی کلنگ‌زنی شده که این پروژه ۱۶۸۰ واحدی در اراضی به مساحت ۲۵ هکتار و زیربنای ۱۹۶ هزار و ۳۵۰ مترمربع مسکونی اجرا خواهد شد.

هدف از اجرای این پروژه، اسکان مجدد ساکنان بافت‌های پرخطر و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی محدوده موسوم به کوی منبع آب، از طریق ارایه تسهیلات ارزان‌قیمت ساخت است. مقرر است حدود ۸۱۱ واحد از این پروژه به منظور جابه جایی ساکنین محله منبع آب اختصاص یابد.

محله منبع آب با مساحت ۹۲ هکتار با جمیعت ۲۵ هزار و ۸۰۱ نفر معادل ۴۶۳۳ خانوار است که جمعیت شناسایی شده و نیازمند جابه جایی آن ۴۳۸۰ نفر معادل ۸۱۱ خانوار است.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اعلام شرکت بازآفرینی شهری ایران و در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن، احداث ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در تعهد شرکت بازآفرینی شهری ایران است که از این میزان، ۱۰۰ هزار واحد از طریق تقویت سمت عرضه و کمک به جریان نوسازی از طریق بسته‌های تشویقی و ارایه تسهیلات ارزان قیمت ساخت مسکن در محلات هدف احداث خواهد شد. همچنین ۳۰ هزار واحد نیز که جزو پروژه های خودمالکی است از طریق اجرای پروژه‌های مشارکتی تولید مسکن در اراضی دولتی با همکاری بخش خصوصی و شهرداری‌ها احداث می‌شود.