شناسهٔ خبر: 78631 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار قم در دیدار مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری طرح‌ حرم‌های مطهر تاکید کرد:

ضرورت اولویت‌بندی پروژه‌های محرک توسعه بافت فرسوده اطراف حرم حضرت معصومه(س)/ تهیه ۳ برنامه اجرایی و عملیاتی تا پایان سال ۱۴۰۰

طرح حرم استاندار قم در دیدار با مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری طرح حرم‌های مطهر بر اولویت‌بندی پروژه‌های محرک توسعه بافت فرسوده اطراف حرم حضرت معصومه(س) تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، میلاد امینی، مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری طرح حرم‌های مطهر در سفر به شهر زیارتی قم، علاوه بر بازدید از بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر حضرت معصومه(س)، جلسه‌ای مشترک با استاندار قم و عضو هیئت‌امنای این صندوق، برگزار و گزارشی از اقدامات و برنامه‌های آتی برای تسریع و تسهیل بخشی در بازآفرینی بافت پیرامون حرم مطهر ارائه کرد.

سرمست، استاندار قم نیز با حمایت از برنامه‌های ارائه‌شده و قدردانی از سیاست‌های وزیر راه و شهرسازی در این خصوص، اجرای برنامه‌ها را در بازآفرینی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر حضرت معصومه(س) مؤثر دانست و بر نکات زیر تأکید کرد:

۱- در چارچوب مصوبات کارگروه ملی زیارت، مکان‌های مناسب برای ساخت زائرسراهای ارزان‌قیمت، شناسایی و با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادها از جمله شهرداری و تولیت آستان مقدسه، اقدامات اجرایی برای احداث و بهره‌برداری آنها انجام شود.

۲- به‌منظور تسریع در امر بازآفرینی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر حضرت معصومه(س) پروژه‌های محرک توسعه، اولویت‌بندی و حداقل برای سه پروژه برنامه اجرایی و عملیاتی تا پایان سال ۱۴۰۰ تهیه و اجرا شود.

۳- با توجه به لزوم توجه به تولید مسکن برای مجاوران و ساکنان در بافت‌ فرسوده پیرامون حرم مطهر، صندوق سرمایه‌گذاری طرح حرم‌های مطهر با همکاری استانداری ، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری و نهادهای ذی‌مدخل، نسبت‌به تهیه برنامه جامع تولید و عرضه مسکن در قالب ارائه بسته تشویقی و مداخله مشارکتی برای ساخت مسکن اقدام لازم انجام پذیرد.

با حضور امینی، نماینده وزیر راه و شهرسازی در کارگروه ملی زیارت در جلسه شورای معاونان و مدیران تولیت آستان مقدسه حرم حضرت معصومه(س) مسائل و موضوعات بافت پیرامون حرم مطهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در خصوص اقدامات مشترک صندوق و تولیت آستان مقدسه حرم حضرت معصومه(س) توافقاتی انجام شد.

در ادامه مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری طرح حرم‌های مطهر با حضور در شهرداری قم، جلسه‌ای با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) و مدیران شهرداری قم در خصوص طرح بافت پیرامون و اجرای پروژه‌های محرک توسعه و همچنین سرعت‌بخشی در امر بازآفرینی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر برگزار و مقرر شد تا ضمن ارائه گزارش جامعی از پروژه‌های در دستور کار به همراه اولویت‌بندی اقدام آن‌ها برای طی مراتب بعدی به صندوق سرمایه‌گذاری حرم‌های مطهر ارسال شود.