شناسهٔ خبر: 78778 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حمل حدود ۹۶۰ هزار تن کالای اساسی از بندر چابهار

05.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: ۹۵۱ هزار و ۸۷۸ تن کالای اساسی در ۱۱ ماهه سال جاری از طریق بندر چابهار به سایر نقاط کشور حمل شده است که نسبت به مدت مشابه ۶۰ درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد با بیان اینکه بندر چابهار برای صادرات، واردات و ترانزیت کالاهای تجار و سرمایه گذاران داخلی و خارجی یکی از به صرفه ترین مسیرها به شمار می رود، اظهار داشت: این مقدار کالا توسط ۳۸ هزار و ۴۸۰ دستگاه ناوگان باری از این بندر مهم و استراتژیک به مقاصد حمل مورد نظر صاحبان کالا حمل شده که از لحاظ تعداد سفر نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۷ درصدی داشته است.

وی افزود: شکر، برنج، گندم، جو و ذرت عمده کالاهای اساسی حمل شده از مبدأ بندر چابهار به سایر نقاط کشور در ۱۱ ماهه سال جاری بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: بندر چابهار در مناسبات اقتصادی و سیاسی منطقه از اهمیت بسزایی برخوردار است به طوری که می تواند علاوه بر نقش آفرینی در کریدورهای بین المللی حمل و نقل و ترانزیت، دسترسی کشورهای آسیای میانه و همسایگان کشورمان را به آب های آزاد بین المللی فراهم کند.