شناسهٔ خبر: 78825 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن خبر داد

تمدید مهلت تشکیل پروند پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به شاغلان و بازنشستگان ارتش تا ۲۰ اسفند/سقف تسهیلات ۳۰ میلیون تومان

بانک مسکن رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن جزییات و ضوابط پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن به کارکنان شاغل و بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی ایران (آجا) را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا صالحی‌شهرابی، رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک‌مسکن با اعلام تمدید زمان تشکیل پرونده و پرداخت این تسهیلات تا تاریخ ۲۰ اسفند ماه سال جاری، گفت: این تسهیلات در راستای تامین کمک هزینه ودیعه مسکن برای کارکنان شاغل و بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شده است و هم کارکنان شاغل و هم بازنشستگان این نهاد نظامی می‌توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مهلت تشکیل پرونده برای پرداخت این تسهیلات به کارکنان شاغل و بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی ایران تمدید شده است و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند تا تاریخ بیستم اسفندماه سال جاری برای دریافت این تسهیلات اقدامات مورد نیاز را انجام دهند.

صالحی در خصوص جزییات مربوط به مبلغ تسهیلات، مدت بازپرداخت و نرخ سود آن به هیبنا اعلام کرد:سقف این تسهیلات ۳۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است. از سوی دیگر این تسهیلات به صورت قرض الحسنه پرداخت می‌شود و بنابراین با کارمزد یا نرخ سود ۴ درصدی به متقاضیان پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات ۴ سال است یعنی تسهیلات گیرندگان در مدت ۴۸ ماه تسهیلات دریافت شده را به بانک عودت خواهند داد.

صالحی همچنین در خصوص شرط پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به کارکنان شاغل و بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد:این تسهیلات برای افراد فاقد مسکن به منظور تامین بخشی از هزینه مورد نیاز برای اجاره مسکن در نظر گرفته شده است. همچنین شرط پرداخت این تسهیلات به افراد، معرفی از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود:این معرفی می‌تواند در قالب ارائه معرفی نامه‌های فردی به شعب پرداخت کننده این تسهیلات باشد و یا به صورت ارسال لیست گروهی از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور معرفی متقاضیان واجد شرایط دریافت تسهیلات ودیعه مسکن صورت گیرد.

صالحی همچنین در خصوص شرایط ضمانت این تسهیلات گفت: دریافت این تسهیلات از سوی متقاضیان مستلزم معرفی ضامن نیست. بلکه براساس تفاهم فی مابین بانک مسکن وارتش جمهوری اسلامی ایران این تسهیلات صرفا پس از تایید ارتش جمهوری اسلامی ایران وارائه معرفی نامه از سوی این نهاد نظامی به واجدان شرایط پرداخت می شود. ضمانت بازگشت این تسهیلات نیز حقوق ماهانه کارکنان و بازنشستگان ارتش است. به این معنا که ارتش جمهوری اسلامی ایران مبلغ قسط ماهانه را از حقوق کارکنان شاغل یا بازنشسته این نهاد کسر و به حساب بانک مسکن واریز می کند. بنابراین تسهیلات گیرندگان موضوع دریافت این تسهیلات نیازی به معرفی ضامن به شعب بانک مسکن ندارند.

به گزارش هیبنا، متقاضیان دریافت این تسهیلات می توانند تا تاریخ ۲۰ اسفند ماه سال جاری به منظور ارائه مدارک مورد نیاز و تشکیل پرونده برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن مختص کارکنان شاغل و بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند.