شناسهٔ خبر: 78831 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد

آماده باش یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان در نوروز۹۹/ رفع تصرف و اجرای احکام ۱۶۵ مورد از اراضی ملی و دولتی به ارزش ۱۸۰۰ میلیارد ریال

رفع تصرف اراضی اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن ارائه گزارشی از میزان رفع تصرفات اراضی ملی و دولتی توسط یگان حفاظت از اراضی این اداره کل خواستار اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از تصرفات احتمالی در ایام نوروز ۹۹ شد.

علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه وشهرسازی استان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با ارائه گزارشی از رفع تصرفات اراضی دولتی و احکام اجرایی در این زمینه طی سال ۹۸ گفت: اداره کل راه وشهرسازی طی یکسال نسبت به تعداد ۷۸ فقره اجرای احکام، خلع ید و قلع و قمع به متراژ ۶۸۷ هزار و ۶۵۵ مترمربع به ارزش حدود ۵۷۱ میلیارد ریال کرده است.  

وی در راستای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی دولتی و رفع تصرفات فوری این اراضی ملی بیان داشت: طی سال ۹۸ تعداد ۸۷ فقره زمین به متراژ ۲۴۹ هزار و ۵۱۲ مترمربع و به ارزش حدود یک هزار و ۲۰۳ میلیارد ریال با همت حوزه املاک و حقوقی این اداره کل و هوشیاری عوامل یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در استان رفع تصرف فوری شده است.  

این اراضی عمدتا در شهرستانهای کاشان، لنجان، آران وبیدگل، فریدن، بوئین ومیاندشت، نجف آباد، خوانسار، مبارکه، اردستان، دهاقان، نطنز، گلپایگان، شهرضا، سمیرم، شاهین شهر و میمه، نیک آباد و کوهپایه، نائین و تیران و کرون رفع تصرف شده است.  

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان با توجه به فرارسیدن ایام نوروز و مساعد بودن شرایط برای افراد سودجو و فرصت طلب به منظور تجاوز به اراضی ملی و دولتی و تصرف این اراضی، بر انجام اقدامات پیشگیرانه در خصوص تصرفات اراضی ملی و دولتی در ایام نوروز تاکید داشت.  

 این مقام مسئول از برنامه ریزی های ایام نوروز این یگان خبر داد و بیان داشت: در ایام تعطیلات نوروز روزانه ۲۲ اکیپ در کل شهرستانهای تابعه اقدام به گشت زنی و ۲ اکیپ از استان نیز طی دو دوره و روزانه به کلیه شهرستان ها جهت کنترل و نظارت بر عملکرد گشت ها اعزام می شوند.  

در مجموع، همه روزه از تاریخ ۲۸ اسفندماه سال ۹۸ تا ۱۶ فروردین ماه سال ۹۹ تعداد ۲۴ اکیپ در سطح استان جهت پیشگیری از تصرفات اراضی ملی و جلوگیری از اقدامات احتمالی متصرفین اقدام به گشت زنی می کنند.  

مدیرکل راه وشهرسازی استان در پایان ضمن هشدار به سودجویان و متصرفان اراضی ملی، به گشت‌های مستمر نیرو‌های یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در استان اشاره و بیان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تصرف در اراضی ملی مراتب را به شماره تلفن ۱۶۵۶ گزارش دهند.