شناسهٔ خبر: 78918 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل‌و‌نقل اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان خبر داد

جابجایی افزون بر ۸ میلیون تن کالا توسط ناوگان باری سیستان و بلوچستان

کامیون (4).JPG معاون حمل‌و‌نقل اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: هشت میلیون و ۵۳۴ هزار و۹۹۷ تن کالا با ۵۳۹ هزار و ۷۸۲ سفر باری در ۱۱ ماهه سال جاری توسط ناوگان باری در این استان حمل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تیمور باقری اظهار داشت: کالاهای حمل شده این مدت در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۳۰ درصدی در تناژ و ۲۸ درصدی در تعداد سفر برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۳۶ شرکت حمل ‌و نقل داخلی استان کالاهای این مقدار کالا را جابجا کرده‌اند، اظهار داشت: ذرت، گندم، مواد نفتی، سیمان و آرد عمده کالاهای حمل شده در این مدت را تشکیل می‌دهند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۵ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۶۴۱ تن کالا این مدت به مقاصد درون استانی و ۲ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۳۵۶ تن به مقصد برون استانی حمل شده است.

باقری در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر  ۹ هزار و ۲۳۶ نفر راننده، هفت هزار و ۹۶ دستگاه ناوگان باری با متوسط عمر افزون بر ۱۲ و نیم سال و همچنین ۱۳۶ شرکت حمل و نقل داخلی کالا، چهار پایانه بار، ۲ انجمن صنفی کارفرمایی شرکت ها و ۲ انجمن صنفی کارگری رانندگان باری در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای داخلی کالای سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند.