شناسهٔ خبر: 79172 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاونت مسکن و ساختمان خبر داد

اعلام اسامی شهرهای جدید مجاز به ثبت نام در ۸ استان

پرند معاونت مسکن و ساختمان ضمن اعلام آغاز ثبت‌نام مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن برای هشت استان البرز، اصفهان، خراسان‌رضوی، بوشهر، فارس، مرکزی، خوزستان و سیستان و بلوچستان، نام شهرهای مجاز به ثبت نام را در شهرهای جدید این هشت استان، معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاونت مسکن و ساختمان لیست و نام شهرهای مجاز به ثبت‌نام در شهرهای جدید را برای گروه سوم مرحله دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن اعلام کرد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای هشت استانِ البرز، اصفهان، خراسان‌رضوی، بوشهر، فارس، مرکزی، خوزستان و سیستان و بلوچستان ثبت نام شهرهای جدید به شرح زیر اعلام شده است.

در استان البرز، ثبت‌نام در شهر هشتگرد انجام می‌شود که جدید هشتگرد و شهرهای استان البرز غیر از شهرهای شهرستان نظرآباد مدنظر است.

در استان اصفهان برای شهرهای فولادشهر، بهارستان و مجلسی ثبت نام انجام خواهد شد. ثبت نام در فولادشهر، شهر جدید فولادشهر و شهرهای شهرستان های اصفهان، لنجان، نجف آباد، فلاورجان و خمینی شهر، برای بهارستان شهر جدید بهارستان و شهرهای شهرستان اصفهان، برای شهر مجلسی شهر جدید مجلسی و شهرهای استان اصفهان است.

در خراسان رضوی نیز ثبت نام برای شهرهای گلبهار و بینالود انجام می شود که در شهر جدید گلبهار، شهرها جدید گلبهار، شهر مشهد و شهرستان‌های چناران، برای بینالود، شهر جدید بینالود، شهر مشهد و شهرهای شهرستان نیشابور مدنظر است. همچنین در استان فارس نیز ثبت نام در شهر صدرا و شهرهای شهرستان شیراز انجام می شود.

ثبت نام در استان بوشهر در شهرهای عالیشهر و سیراف انجام می‌شود که در عالیشهر شهر جدید عالیشهر و شهرهای بوشهر و عالیشهر و در سیراف شهر جدید سیراف و شهرهای عسلویه، نخل‌تقی و چاه مبارک مدنظر است.

در استان مرکزی ثبت نام در دو شهر جدید مهاجران و امیرکبیر انجام می شود که در شهر مهاجران برای شهر جدید مهاجران و شهرهای شهرستان های اراک، شازند و خمین و برای شهر امیرکبیر شهر جدید امیرکبیر و شهرهای شهرستان های اراک، دلیجان و محلات ثبت نام انجام می شود.

در استان خوزستان نیز برنامه‌ریزی‌ها برای شیرین شهر و رامین انجام شده است که در شیرین شهر، شهر جدید شیرین شهر و شهرهای استان خوزستان و در رامین نیز شهر جدید رامین و شهرهای استان خوزستان ملاک عمل و ثبت نام خواهد بود.

در نهایت در استان سیستان‌وبلوچستان در شهر جدید تیس و شهرستان های چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند ثبت‌نام انجام می‌شود.