شناسهٔ خبر: 79295 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی:

اصول بهداشتی HSE در کارگاه های ساختمانی رعایت شود/ ابلاغ مکتوب اصول بهداشتی به کارفرمایان

رعایت اصول بهداشتی در کارگاه های ساختمانی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ضرورت دارد اصول بهداشتی HSE در کارگاه های ساختمانی خراسان شمالی در جهت پیشگیری از ویروس کرونا رعایت شود.

به گزارش پایگاه خبری وزهرت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خراسان شمالی، سید عبدالمجید نژادصفوی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و مبارزه با این ویروس و اهمیت رعایت مسائل بهداشتی در کارگاه های ساختمانی استان لازم است مجریان پروژه ها و پیمانکاران کارگاه های ساختمانی نسبت به رعایت کاربست الزامات HSE بخصوص نکات مرتبط با حوزه سلامت اهتمام ویژه داشته باشند و حتماً این مسئله را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: در این راستا نصب راهنمای کنترلی محیطی مقابله با بیماری های تنفسی در محل کارگاه های ساختمانی و نظارت بر اجرای صحیح آن توسط کارکنان، نصب تابلوهای آموزش پیگیری از انتقال بیماری های تنفسی به تعداد کافی در محل کارگاه های ساختمان، نصب دستورالعمل شستن دست ها، وجود مواد شوینده، گندزدا، امکانات تجهیزات نظافت، استفاده از هواکش و سیستم تهویه مناسب در کارگاه ها از عمومی ترین و ساده ترین و در عین حال موثرترین نکات در پیشگیری از این ویروس است.

نژادصفوی اضافه کرد: ممانعت از ادامه فعالیت کارکنان بیمار و مشکوک به بیماری تنفسی، نظافت  و گندزدایی دستگیره های در، نرده، پله ها و سرویس های بهداشتی به صورت مستمر، پرهیز از دست دادن، در اختیار قراردادن ماسک در بین همکاران، استفاده از دستکش لایتکس و ارائه آموزش های لازم به کارکنان برای پرهیز از لمس صورت و بخصوص چشم ها و بینی از دیگر مواردی است که می تواند در این راستا کمک کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی عنوان کرد: مجریان و پیمانکاران کارگاه های ساختمانی این دوره ها در خصوص مسائل بهداشتی HSE  را طی یکسال گذشته جهت صدور، تمدید و ارتقاء پروانه های اشتغال به کار مهندسی در صلاحیت اجرا آموزش دیده اند و از این به بعد باید مواردی را که آموزش دیده اند عملیاتی کنند.

لازم به ذکر است به صورت مکتوب مواردی را که می تواند در زمینه رعایت اصول بهداشتی در کارگاه ها کمک کند به مجریان پروژه ها و پیمانکاران کارگاه های ساختمانی ابلاغ شده است.