شناسهٔ خبر: 79441 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کاهش ۴۱ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان

ایوب کرد.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از کاهش ۴۱ درصدی مجموع تردد های ورودی، خروجی و درون استانی در محورهای مواصلاتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ایوب کرد گفت: از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا پایان روز دوشنبه مورخ ۴ فروردین ۹۹، جمعاً ۹۳۵ هزار و ۲۳۰ تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۱ درصد کاهش نشان می دهد.

وی با اشاره به شرایط ویژه تردد با توجه به لزوم جلوگیری از شیوع بیماری کرونا افزود: خوشبختانه تردد های جاده ای در بازه زمانی مذکور از کاهش قابل ملاحظه ای برخوردار بوده به طوری که ورودی به استان ۴۰ هزار و ۳۲۹  و خروجی از استان نیز ۳۷ هزار و ۲۴ مورد ثبت شده است که به ترتیب از کاهش ۵۲ درصدی و ۵۶ درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: محور های بمپور – ایرانشهر و بالعکس و همچنین زهک – مرز میلک و زابل-هیرمند، به ترتیب پر تردد ترین محور های مواصلاتی استان در این مدت بوده است.

کرد در پایان بر اهمیت استفاده از تکنولوژی ها نوین در بخش حمل و نقل جاده ای اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در ۴۰ مقطع از جاده های استان دستگاه های تردد شمار جاده ای نصب شده است که ۸۰ محور را پوشش می دهد. همچنین همکاران ما در مرکز مدیریت راه ها با استفاده از ۲۱ دوربین نظارت تصویری، به صورت لحظه ای و برخط، بر ترافیک و تردد در جاده های استان نظارت دارند.