شناسهٔ خبر: 79719 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی خبر داد

تدوین پروتکل فعالیت های ساختمانی در ستاد ملی مبارزه با کرونا در روزهای آتی/ تدوین دستورالعمل بهداشتی با هدف تداوم ساخت و سازها/ عقب ماندگی در ساخت پروژه ها جبران می شود

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه، در روزهای آینده پروتکل انجام فعالیت‌های ساختمانی، توقف و یا محدود کردن انجام پروژه‌ها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در ستاد ملی مبارزه با کرونا تدوین و ابلاغ می‌شود، گفت: اولویت، سلامت کارکنان و کارگران ساختمانی تا عبور از بحران، است.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص احتمال تعویق و یا توقف عملیات ساختمانی، با مصوبه دولت برای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا حل بحران کرونا درکشور، اعلام کرد: هر اقدامی در این خصوص، بر اساس پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه کرونا انجام می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان ادامه داد: طی روزهای آتی در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد و در عین حال ما به عنوان راهبرد موازی برنامه‌های اصلاحی را برای این موضوع در دست پیگیری داریم.

محمودزاده اظهار امیدواری کرد تا با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، بحران کرونا برطرف شود و بتوان در اولین فرصت با سرعت کارهای ساختمانی را به سرانجام رساند و عقب‌ماندگی‌های ایجاد شده را جبران کرد.

وی تصریح کرد: بحران کرونا بر سرعت عملیات ساختمانی تاثیر گذاشته و موجب کندی کار شده است اما از سوی دیگر سناریوهای مختلف برای تداوم کار به روشی بهداشتی در دست تدوین است تا بتوانیم ضمن صرفه‌جویی در زمان، عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در فعالیت‌های ساختمانی امکان تقدم و تاخر برخی از عملیات ساختمانی در پروژه‌های مختلف وجود دارد و به نظر می‌رسد، می‌توان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی کار را به پیش برد.

وی توضیح داد: بهترین راه این است که پروتکل مربوط به انجام فعالیت ساختمانی در ایام کرونا تدوین و اجرایی شود و ملاک عمل قرار بگیرد. در عین‌حال به نظر می‌رسد در هر پروژه ای باید بر اساس خود آن پروژه مسائل را بررسی و حل و فصل کرد. ممکن است در یک پروژه‌ای تیم‌های مختلف و در نوبت‌های مختلف کار کنند که با هم تلاقی نداشته باشند. به همین لحاظ هر کدام از پروژه ها برنامه مخصوص به خود را می‌طلبد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، تاکید کرد: تمامی فعالیت های ساختمانی تحت نظر ستاد ملی کرونا انجام می شود. بدین‌معنا چنانچه اعلام شود که عملیات ساختمانی ۱۰۰ درصد تعطیل شود، اینکار انجام خواهد شد و چنانچه اعلام شود که با الزاماتی کار می تواند پیش برود با آن الزامات کار را پیش خواهیم برد.

وی گفت: اولویت، سلامت کارکنان و کارگران ساختمانی در پروژه‌های مختلف است.