شناسهٔ خبر: 79868 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در تماس تلفنی رییس‌جمهور با وزیر راه و شهرسازی عنوان شد

درخواست وزیر راه و شهرسازی از رییس‌جمهور برای رسیدگی ویژه به صنعت حمل و نقل/ افزایش استفاده از ناوگان عمومی در روزهای گذشته

مکالمه تلفنی رییس حمهور و وزیر راه و شهرسازی رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با وزیر راه وشهرسازی در خصوص وضعیت حمل ونقل عمومی مسافری جاده‌ای، هواپیمایی و راه آهن گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور روز جمعه ۲۲ فروردین‌ماه در تماس تلفنی با محمد اسلامی، وزیر راه وشهرسازی در خصوص وضعیت حمل و نقل عمومی مسافری جاده‌ای، هواپیمایی و ریلی گفت‌وگو کرد.

اسلامی در این تماس با اشاره به این‌که در روزهای گذشته، استفاده از ناوگان عمومی کمی افزایش یافته است، رکود ناشی از بیماری کرونا در صنعت حمل و نقل را قابل‌ ملاحظه خواند و گفت: این صنعت، نیازمند رسیدگی ویژه و اعطای کمک‌های اعتباری از محل منابع و تسهیلات مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

روحانی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از وزیر راه وشهرسازی خواست تا وضعیت حمل ونقل عمومی و تردد در جاده‌ها را برای شرایط فاصله‌گذاری هوشمند که از ۲۳ فروردین‌ماه شروع می‌شود را در جلسه آینده ستاد گزارش کند.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از این تماس بر تسریع در تخصیص بودجه موردنیاز پروژه‌های عمرانی در حوزه‌های راه‌ و راه‌آهن توسط سازمان برنامه و بودجه تاکید و دستورات لازم را صادر کرد.