شناسهٔ خبر: 80126 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد

احداث و بهسازی ۱۱۰ هزار واحد مسکونی در سال ۹۸/ اخذ مصوبه هیات دولت برای بهسازی و احداث ۲۰۰ هزار واحد در سال ۹۹ پیگیری می‌شود

عزیزالله مهدیان معاون بازسازی از بهسازی و احداث ۱۱۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای کوچک و روستاها در سال ۹۸ خبر داد و گفت: اخذ مصوبه هیات دولت برای بهسازی و احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی سال ۹۹ در بهمن و اسفند به دلیل بحران کرونا به تعویق افتاد که در ماه آتی پیگیر اخذ آن هستیم.

عزیزالله مهدیان معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اجرای برنامه بهسازی سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی را برای سال ۹۹ را اعلام کرد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: هر ساله تسهیلات بهسازی و احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای کوچک و روستاها در اواخر بهمن و اسفند تصویب می شد و در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار می گرفت که این مصوبه برای سال بعدی در مراحل مختلف تخصیص می یافت.

مهدیان ادامه داد: در بهمن و اسفند سال گذشته با وقوع بحران کرونا و ضرورت فاصله گذاری اجتماعی و تعطیلی بسیاری از مراکز تصمیم گیری، مصوبه بهسازی و احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای کوچک و روستاها از سوی دولت تصویب نشد و به همین دلیل در این خصوص تسهیلاتی نیز از سوی دولت برای این منظور تخصیص نیافته است.

وی تصریح کرد:  پیگیر هستیم که این مصوبه را از هیات دولت اخذ کرده و کارها را عملیاتی و اجرایی کنیم.

مهدیان درعین حال اعلام کرد: از ۲۰۰ هزار واحد سال ۹۷ در سال ۹۸ حدود ۱۳۳ هزار واحد بانک ها به استان ابلاغ شده است که ۱۱۰ هزار واحد عقد قرارداد کرده اند و کار را آغاز کرده اند.

به گفته وی، ثمره کار ۹۸ در خصوص بهسازی بافت های روستایی ۱۱۰ هزار واحدمسکونی روستایی است.