شناسهٔ خبر: 80309 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی اعلام کرد

بسیج همگانی جهت تسریع در اجرای طرح اقدام ملی مسکن/ بررسی شیوه‌های تامین اراضی مناسب مهم‌ترین موضوع در طرح ملی مسکن

جلسه نخستین جلسه شورای مسکن استان آذربایجان غربی در سال ۹۹ با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن حمزه‌لو، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در این جلسه با بيان اين‌كه اجرای طرح ملی مسکن برای تحقق جهش تولید در بخش مسکن و عرضه ٢١ هزار واحد مسکونی هدف‌گذاری شده است، گفت: توزیع شهری برنامه این طرح براساس نتایج طرح جامع مسکن شامل احداث ۴ هزار و ٣٠٠ واحد در قالب پروژه‌های بازآفرینی شهری، ١٢هزار و ۵٠٠ واحد در شهرهای بالای ١٠٠ هزار نفر و ۴ چهار و ٢٠٠ واحد در شهرهای زیر ١٠٠ هزار نفر جمعیت است.

وی افزود: با توجه به این که بررسی شیوه‌های تأمین اراضی مناسب برای تولید ٢١ هزار واحد در قالب طرح ملی مسکن، مهم‌ترین موضوع است، انتظار می‌رود با مشارکت دستگاه‌های اجرایی روند خانه‌دار شدن بخش قابل توجهی از متقاضیان سرعت گیرد. 

وی ادامه داد: حضور انبوه‌سازان و سازندگان حرفه‌ای و فعالان بخش خصوصی در اجرای این طرح با توجه به نامگذاری امسال ضروری بوده و در این راستا ظرفیت بخش خصوصی در امر تولید مسکن مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی ادامه داد: اراضی تخصیصی برای اجرای این طرح در شهرهای مختلف استان باتوجه به نیاز هر شهر و با لحاظ کیفیت اراضی انتخاب می‌شود. هم‌چنین از تجربه‌ اجرای طرح‌های کلان تولید و عرضه مسکن به ویژه طرح مسکن مهر استفاده می‌شود تا زمینه گشایش اصلی‌ترین دغدغه زندگی یعنی بهره‌مندی از مسکن فراهم شود.

وی در پایان گفت: در این طرح برنامه‌‌ریزی برای تأمین مسکن مناسب برای اقشار مختلف جامعه و تضمین کیفیت سکونت در واگذاری ها با نگاه ویژه دنبال می‌شود.