شناسهٔ خبر: 80310 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نگهداری راه های استان اصفهان خبر داد رئیس اداره نگهداری راه های استان اصفهان مطرح کرد:

احداث لاین سوم بزرگراه نجف آباد-تیران/ساماندهی دسترسی های غیرمجاز راهی به سوی کاهش تصادفات

۲۰۱۸۰۷۱۵_۱۳۲۰۰۳.jpg رئیس اداره نگهداری راه های استان اصفهان گفت: عملیات ساخت لاین سوم بزرگ راه نجف آباد-تیران آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی فقهی اظهار کرد: این پروژه به منظور رفع و ساماندهی  مشکلات ترافیکی و ارتقا ایمنی تردد کاربران در این محور پرتردد آغاز شده است.

وی طول این محور را ۸ کیلومترعنوان و اضافه کرد: هزینه احداث لاین سوم این بزرگراه  شامل زیرسازی و آسفالت حدود ۳۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

رئیس اداره نگهداری راه های استان اصفهان ادامه داد: تحلیل تصادفات نشان می دهد با افزایش دسترسی از روستاها، شهرک های صنعتی یا مسکونی به محورهای اصلی امکان و احتمال بروز تصادف نیز به شدت افزایش می یابد.

فقهی تصریح کرد: ساماندهی، ایمن سازی و محدودسازی دسترسی های غیرمجاز یکی از مهم ترین ماموریت های این اداره کل در سال جاری به شمار می رود.

وی در پاسخ به برنامه این اداره برای بهبود وضعیت روکش آسفالت جاده ها گفت: وضعیت روکش آسفالت محورهای مواصلاتی استان اصفهان به صورت دائم پایش شده وبرنامه ریزی برای بهبود آن انجام می شود.

رئیس اداره نگهداری راه های استان اصفهان  کمبود منابع مالی را یکی از مهمترین چالش های این اداره عنوان و اظهار کرد: در سال گذشته به منظور حل این معضلات برای بخشی از محورهای مواصلاتی استان اصفهان از روش های نوین به جای آسفالت گرم استفاده کردیم.

فقهی از رصد وضعیت محورهایی فوق خبر داد و گفت:  کیفیت روکش های آسفالت نوین شامل بازیافت سرد، سیلکت و ... قابل قبول است.