شناسهٔ خبر: 80534 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد :

 احداث روشنایی در ۳۰ کیلومتر از نقاط مه‌گیر آزادراه زنجان – قزوین در سال جاری

نصب روشنایی وبلوک مفصلی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: مجوز لکه‌گیری و روکش آسفالت آزادراه زنجان – قزوین در دو باند رفت‌وبرگشت تا سقف اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال، دریافت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  عبدالحسین علی‌اکبری در ارتباط با برنامه‌های عملیاتی در آزادراه زنجان - قزوین در سال جاری اظهار داشت: مجوز لکه‌گیری و روکش آسفالت آزادراه زنجان – قزوین در دو باند رفت‌وبرگشت تا سقف اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال، دریافت شده است.

علی‌اکبری افزود: در سال گذشته عملیات لکه‌گیری هندسی مقطعی در کیلومترهای ۵۰ تا ۱۰۰ باند جنوبی آزادراه به میزان ۲۰ هزار تن آسفالت و همچنین لکه‌گیری هندسی به میزان ۲۵ هزار تن آسفالت در کیلومتر صفرتا ۳۵ هردو باند شمالی و جنوبی اجرایی شد.

وی افزود: در سال جاری نیز اجرای عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت در مقاطعی از کیلومترهای صفرتا ۱۰۵ هردو باند آزادراه زنجان - قزوین در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان بابیان اینکه با پیگیری‌های انجام‌شده، مجوز برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار پروژه لکه‌گیری و روکش آسفالت آزادراه زنجان - قزوین در هر دو باند رفت‌وبرگشت از دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اخذشده است، ابراز داشت: اعتبار این پروژه تا سقف ۳۵۰ میلیارد ریال پیش‌بینی‌شده است که پس از تکمیل مطالعات و ارزیابی‌های میدانی و تهیه پلان لکه‌گیری و نقشه نواری مقاطع دارای خرابی شدید و از طریق برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار در سال جاری و سال آینده طبق ضوابط و مقررات انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این آزادراه در مسیر کریدور غرب به شرق قرار دارد، ارتقا ایمنی در آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در همین راستا نصب بلوک مفصلی میانه راه و اجرای روشنایی نقاط مه گیر نیز در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان بابیان اینکه ازجمله برنامه‌های مهم این اداره کل نصب ۱۱۰ کیلومتر بلوک مفصلی بتنی با اعتباری بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال در آزادراه مذکور است ادامه داد: تاکنون ۴۱ کیلومتر آن توسط دو پیمانکار طرف قرارداد انجام و در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت. احداث روشنایی ۳۰ کیلومتر در نقاط مه گیر آزادراه زنجان – قزوین با اعتباری بالغ‌ بر ۱۲۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد که ۱۰ کیلومتر آن در سال ۹۸ به اتمام رسیده است و در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.