شناسهٔ خبر: 80631 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خبر داد

تحقق مصوبه اولین جلسه شورای مسکن آذربايجان‌غربی

تحقق مصوبه اولین جلسه شورای مسکن آذربايجان‌غربی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از تحقق مصوبه اولین جلسه شورای مسکن آذربايجان‌غربی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید محسن حمزه‌لو ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در اولین جلسه کمیسیون ماده ۵ در سال ٩٩ با تغییر کاربری اراضی مازاد خدماتی و مناسب برای تولید مسکن در طرح اقدام ملی مسکن اراضی با در نظر گرفتن سرانه‌های استاندارد شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در شهرهای ارومیه، مهاباد و نقده موافقت شد.

وی با تأکید بر این‌که بهره‌گیری از اراضی بلااستفاده دستگاه‌های اجرایی در اولین جلسه شورای مسکن استان که هفته گذشته برگزار شد، مصوب شده بود، تصریح کرد: سرعت‌دهی به روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن و تأمین زیرساخت‌های لازم این طرح در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار دارد. 

در این جلسه، ۸ مورد تغییر کاربری در شهر ارومیه، ۵ مورد در شهر مهاباد و ۲مورد نیز در شهر نقده مطرح و تصمیم گیری شد.

علاوه بر این، به منظور حل و فصل مسائل شهر مهاباد با حضور شهردار و نماینده شورای شهر، تغییر کاربری اراضی شهری مطرح و تصمیم‌گیری شد. در همین راستا، پاره‌ای از مسائل طرح تفصیلی مصوب شهر ارومیه نیز مطرح و مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت و مقرر شد بررسی‌های کارشناسی جهت ارائه به کمیسیون ماده ۵ در روزهای آینده صورت گیرد.

اولین جلسه کمیسیون ماده ۵ در سال ٩٩ با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربايجان‌غربی، مدیر کل راه شهرسازی استان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.