شناسهٔ خبر: 80646 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد

پایان اسکلت و اجرای فوندانسیون ۳۰۰۰ واحدمسکونی سیل زده استان/ فعالیت کارگاه های تولید مصالح ساختمانی در استان/ بهره مندی از ظرفیت نیروی کار درون استانی

سیل سیستان و بلوچستان مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان از پایان اسکلت و اجرای فوندانسیون ۳۰۰۰ واحدمسکونی سیل زده استان خبر داد و کفت: در ساخت و ساز واحدهای مسکونی از ظرفیت نیروی کار درون استان استفاده می شود.

سیدخلیل منبتی، مدیرکل بنیاد مسکن سیستان‌وبلوچستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین روند بازسازی واحدهای سيل زده از سيل دی ۹۸ را اعلام کرد.

مديركل بنياد مسكن سيستان و بلوچستان با یادآوری اینکه ۸ هزار واحد تعمیری و ۱۶۲۵۰ واحد احداثی در سیل ۹۸ شناسایی و ارزیابی شدند، گفت: اسکلت و فوندانسیون ۳۰۰۰ واحد احداثی انجام شده است.

منبتی ادامه داد: هم اکنون کارگاه های تولید مصالح ساختمانی در استان فعال هستند که این محصولات از بتن تا سازه های فلزی را شامل می شود.

وی تاکید کرد: در ساخت و ساز واحدهای مسکونی سیل زده از ظرفیت نیروی کار استان بهره گرفته می شود.

گفتنی است، تسهیلات ارایه شده به سیل زدگان از سوی بنیاد مسکن و با تصویب و تخصیص از سوی دولت، برای هر واحد مسکونی روستایی ۴۰ میلیون تومان وام با کارمزد ۵ درصد به اضافه ۱۰ میلیون تومان بلاعوض است. همچنین، برای واحدهای مسکونی شهری به ازای هر واحد ۵۰ میلیون تومان وام با کارمزد ۵ درصد به اضافه ۱۵ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می شود.