شناسهٔ خبر: 80698 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مديركل دفتر اقتصاد مسکن اعلام کرد

احداث ۱۴۵۶۴ واحدمسکونی فرهنگیان در فاز اول در ۱۷ شهر/ سهم شهرهای جدید در فاز اول مسکن فرهنگیان ۷۰۰۰ واحدمسکونی

پرند مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن جزییات فاز اول احداث مسکن فرهنگیان، موضوع تفاهم نامه دو وزارتخانه راه و شهرسازی و آموزش و پرورش را تشریح کرد.

پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ضمن اعلام این مطلب که امروز ۱۵ اردیبهشت، با حضور معاون اول رییس جمهور و وزرای راه و شهرسازی و آموزش و پرورش، ١٤٥٦٤ واحد مسكن فرهنگيان موضوع تفاهم نامه دو وزارتخانه، كلنگ زنى مى شود، جزييات تعداد و نام شهرهايى كه اراضى آنها تامين شده را اعلام كرد.

مديركل دفتر اقتصاد مسكن، گفت: موضوع تفاهم نامه دو وزارتخانه راه و شهرسازی و آموزش و پرورش برای احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکن فرهنگیان در ۱۱ استان برنامه ریزی شده است که این واحدها با بررسی و تامین زمین موردنیاز به تناوب و در زمان های مختلف کلنگ زنی خواهند شد.

اصلانی برنامه ویدئوکنفرانسی کلنگ زنی واحدهای مسکونی امروز ۱۵ اردیبهشت ۹۹ را با جزییات شهرها و استان های موردنظر بدین شرح توضیح داد: در استان تهران، شهر جدید پرند ۵۰۰ واحد، در استان فارس برای شهرهای قیر، پاسارگاد و شهر جدید صدرا در مجموع ۱۱۲۰ واحد و در استان خوزستان برای شهرهای دزفول، خرمشهر، شوشتر، بهبهان، رامشیر، شهر جدید شیرین شهر و شهر جدید رامین در مجموع ۱۸۴۰ واحد کلنگ زنی می شود.

به گفته وی، در استان آذربایجان شرقی برای شهر جدید سهند ۱۰۰۰ واحد، در استان اصفهان برای شهر جدید فولادشهر ۳۰۰۰ واحد،  و در استان کهگیلویه و بویراحمد برای شهرهای یاسوج، دهدشت، گچساران و باشت از محل اراضی آموزش و پرورش در مجموع ۷۲۱ واحد آغاز عملیات اجرایی خواهند داشت.