شناسهٔ خبر: 80733 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد

آغاز عملیات اجرایی احداث مسکن فرهنگیان در خوزستان

خوزستان 8.jpeg مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در ارتباط ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزرای راه و شهرسازی و آموزش و پرورش، عملیات اجرایی ساخت ۲ هزار و ۷۲۴ واحد مسکونی ویژه فرهنگیان آموزش و پرورش آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، رضا رضایی روز دوشنبه اظهارداشت: این تعداد واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن به فرهنگیان خوزستان اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: در اهواز در منطقه مهدیس اهواز ۵۰۰ واحد، در شهرهای جدید شیرین‌شهر ۵۰۰ واحد و شهر جدید رامین یک هزار واحد مسکونی ویژه فرهنگیان خوزستان ساخته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی اهواز تصریح‌کرد: علاوه بر این نیز در شهرستان آقاجاری ۲۰ واحد، بندرماهشهر ۵۰ واحد، بهبهان ۱۰۴ واحد، خرمشهر ۲۰ واحد، دزفول ۲۵۶ واحد، رامشیر ۱۷۴ واحد شوشتر ۶۴ واحد و هفتکل ۳۶ واحد در قالب طرح اقدام ملی مسکن برای فرهنگیان ساخته خواهد شد.

وی توضیح داد: پیش از این ظرفیت اختصاص داده شده به فرهنگیتان خوزستان یک هزار  ۸۴۰ واحد مسکونی بود که با اقدامات صورت گرفته تعداد ۸۸۴ واحد جدید به این ظرفیت اضافه شد.

رضایی با بیان اینکه در طرح ملی اقدام مسکن ۲ هزار و ۷۲۴ واحد ویژه فرهنگیان خوزستان درنظر گرفته شده، گفت: این درحالی است که تعداد هفت هزار و ۷۳۱ واحد دیگر نیز در قالب ثبت نام اقدام ملی مسکن طی ۲ مرحله انجام شده است.

عضو شورای مسکن استان خوزستان تصریح‌کرد: جمع کل واحدهای مربوط به اقدام ملی مسکن در استان خوزستان ۱۰ هزار و ۴۴۵ واحد است که در ۲۰ شهرستان استان احداث می‌شوند.

وی یادآور شد: این تعداد واحد مسکونی در اراضی دولتی اختصاص داده شده به طرح ملی اقدام مسکن است که حدود ۱۱۰ هکتار را شامل می‌شود.

بر اساس این گزارش، آغاز عملیات اجرایی واحدهای مسکونی مربوط به فرهنگیان خوزستان با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزرای آموزش و پرورش و راه و شهرسازی به صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد.