شناسهٔ خبر: 80796 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد

بهره‌مندی از ظرفیت تعاونی‌های مسکن برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر/اجرای طرح‌های مسکن، سرعت می‌گیرد

علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی بر تسریع عملیات اجرایی طرح‌های دولت در زمینه مسکن در تمامی استان‌های کشور تاکید کرد و گفت: از ظرفیت تعاونی‌های مسکن استان‌ها برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر، استفاده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست پیگیری اقدامات ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها در خصوص اتمام پروژه‌های مسکن مهر و اجرای طرح اقدام ملی مسکن و همچنین بررسی اقدامات استان‌ها در خصوص برنامه اجرایی، گفت: تسریع اقدامات مهمترین اولویت ما در اجرای طرح‌های دولت در زمینه مسکن است.

نبیان افزود: علاوه بر بحث سرعت کار در اجرا باید تجربیات گذشته در اجرای طرح‌های مشابه را ملاک‌عمل قرار داده و مسیرهای ناموفقی که قبلا پیموده‌ایم را دوباره امتحان نکنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها در استان‌ها برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر، توضیح داد: باید به دقت تعاونی‌های مسکن هر استان شناسایی شوند و آنها که در عین دقت و کیفیت از سرعت کار بالاتری برخوردارند جهت همکاری با اداره کل استان انتخاب شوند.

وی به مدیران استان توصیه کرد: برای شروع عملیات اجرایی منتظر حضور مدیران ارشد دولت نباشند و عملیات اجرایی طرح‌ها را با حداکثر سرعت و بدون تلف کردن حتی یک روز آغاز کنند.

نبیان خواستار همکاری ادارات کل راه و شهرسازی استانها با نهادهای ذیربط مانند بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌خمینی (ره)، اداره کل تعاون و بانک مسکن هر استان شد و خاطرنشان کرد: همکاری بخش‌های مختلف دولت می‌تواند حل مشکلات مردم در این ماه مبارک و این روزهای سخت را به همراه داشته باشد.

همچنین محمد مهدی بلوردی عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن نیز در این نشست با اشاره به شیوع بیماری کرونا در اواخر سال ۹۸ برای اتمام طرح مسکن مهر گفت: در سال ۹۸ مقرر شده بود که تمامی واحدهای بدون مشکلات حقوقی و دارای بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی مسکن مهر به اتمام برسد که مشکلات پیش آمده در خصوص شیوع ویروس کرونا اتمام این پروژه‌ها را با مشکل روبرو کرد.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، بلوردی افزود: زمانبندی اتمام پروژه‌های مسکن مهر در استان‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نیمه اول سال ۹۹ موکول شده است.

گفتنی است جلسات پیگیری اقدامات ادارات کل راه و شهرسازی استانها در خصوص اتمام پروژه‌های مسکن مهر و اجرای طرح اقدام ملی مسکن و همچنین بررسی اقدامات استان‌ها در خصوص برنامه اجرایی با زمان‌بندی مشخص برای حضور تمامی استانها به صورت ویدئو کنفرانسی در سازمان ملی زمین و مسکن برگزار می‌شود.