شناسهٔ خبر: 80880 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی خبرداد:

تکمیل و احداث ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی در خراسان جنوبي درسال ۹۹

روستايي خراسان جنوبي.JPG مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی از تکمیل، احداث و آسفالت ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی خراسان‌جنوبی طی سال جاری خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ،وحيدداعي اظهارداشت: در ابتدای سال ۱۳۹۷ تنها پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر معادل ۴۸ درصد راه‌های روستایی استان آسفالت بود، در حالی که از مجموع هزار و ۷۸۰ آبادی دارای سکنه استان تنها ۸۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار از نعمت راه آسفالته برخوردار بوده‌اند.

وی گفت: با توجه به تاکید استاندار محترم، توسعه روستایی نیز به صورت ویژه و خاص با تدوین سند توسعه روستایی خراسان‌جنوبی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: در این راستا تکمیل شبکه راه روستایی به طول ۵۹۰ کیلومتر و برخورداری ۹۶ روستای محروم در دستورکار قرار گرفت و در فاز اول، حدود ۳۵۰ کیلومتر هدف‌گذاری شدودر نهایت در سال ۹۸ حدود ۱۳۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی افتتاح و ۲۱۰ کیلومتر برای ۴۰ روستای محروم از راه آسفالته نیز در دست اجرا بوده که ۱۵۰ کیلومتر آن آماده آسفالت است.

وی گفت: در حال حاضر از تعداد ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانواراستان خراسان جنوبي، ۸۳۵ روستا از راه آسفالته برخوردار است و همانگونه که بیان گردید احداث راه ۴۰ روستا به طول ۲۱۰ کیلومتر در دست اجرا بوده و فقط ۴۳ روستا در مرحله بعدی اقدام قرار دارند.