شناسهٔ خبر: 80958 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان

اتمام چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیازدارد

دکترثابتی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در بازدیداز پروژه گردنه صلوات‌آباد اظهار کرد: برای اتمام و ادامه کار در این پروژه چیزی نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است و در برنامه داریم که تا مهرماه امسال به غیر از تونل اول، بقیه مسیر را به بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدصدیق ثابتی از نزدیک پروژه چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد سنندج را مورد بازدید قرار داد و  ضمن مثبت ارزیابی کردن روند پیشرفت کار گفت: این پروژه بخشی از کریدور شرق به غرب کشور است که کار ساخت این کریدور از مشهد تا تهران به پایان رسیده و  فاز دوم آن از تهران تا همدان نیز زیر بار ترافیک رفته است. در مسیر همدان تا مریوان نیز ۲۱ کیلومتر گردنه صلوات آباد سنندج و محور سنندج – مریوان باقیمانده که تمام تلاش خود را به کار می گیریم این پروژه را به اتمام برسانیم.

ثابتی خاطرنشان کرد: این پروژه به طول ۲۱ کیلومتر در سه قطعه به طول ۹.۲ کیلومتر، ۵.۴ و ۶.۲ در حال اجرا است.

وی افزود:  در حال حاضر چیزی حدود ۱۲ کیلومتر عملیات آسفالت‌ریزی انجام شده است.

ثابتی تصریح کرد: این پروژه با توجه به توپوگرافی منطقه برای سرعت و بزرگراه طراحی نشده است بلکه تنها فایده آن حل مشکل ترافیکی در گردنه صلوات آباد است.

وی افزود: برای این پروژه تاکنون حدود ۵۴ میلیارد تومان هزینه شده است و۸۰ درصد آن پرداخت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در ادامه خاطرنشان کرد: برای اتمام و ادامه کار در این پروژه چیزی نزدیک به ۶۰میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است و در برنامه داریم که تا مهرماه به غیر از تونل اول، بقیه مسیر را به بهره‌برداری برسانیم.

ثابتی در پایان اظهار کرد: در همه نقاط کردستان با توجه به توپوگرافی منطقه ساخت راه هزینه بیشتری نسبت به استان‌های دیگر دارد که این خود باعث هزینه بربودن ساخت راه در استان است.