شناسهٔ خبر: 81053 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان:

۳۶ کیلومتر از راه‌های روستایی لرستان بهسازی و آسفالت شده‌اند

1416120700036_1-th3.jpg مدیرکل راه شهرسازی لرستان گفت: ۳۶ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بهسازی و آسفالت شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا خالقی با اشاره به پروژه‌های انجام شده در سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته ۱۱.۵ کیلومتر از جهار خطه خرم‌آباد- کوهدشت انجام شده است.

وی تکمیل ۴ کیلومتر از جهارخطه خرم‌آباد- نورآباد، تکمیل ۳.۵ کیلومتر از جهارخطه محور ازنا- شازند، تکمیل و بهره‌برداری از از پل بزرگ کشکان و تکمیل و بهره‌برداری از زیرگذر سیاه کله دورود از جمله کارهای عمرانی راه و شهرسازی لرستان در این مدت است.

مدیرکل راه شهرسازی لرستان با بیان اینکه ۳۶ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بهسازی و آسفالت شده‌اند، گفت: تکمیل بهسازی و آسفالت روستایی چهزال و سهرابی از توابع شهرستان خرم‌آباد به طول ۷.۵ کیلومتر، تکمیل بهسازی و آسفالت محور روستایی دعوت مالگه شهرستان پلدختر به طول ۱۰ کیلومتر، ساخت ۳ دستگاه پل دهانه ۱۰ و ۱۵ متری شتر مل و کرگز بخش شاهیوند شهرستان چگنی و ... از دیگر اقدامات راه و شهرسازی استان بوده است.

خالقی عنوان کرد: در این مدت کتابخانه‌های خیردار رومشکان و دینارآباد شهرستان بروجرد تکمیل و افتتاح شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۶ پروژه بزرگ و کوچک شامل ۱۹۸ کیلومتر راه و ۲۵ دستگاه انواع ابنیه خاص (پل‌های بزرگ، زیرگذر و روگذر و تقاطع غیر هم‌سطح) را در دست اقدام داریم که اغلب با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال اجرا هستند و در صورت تامین اعتبار بخش عمده‌ای تا پایان سالجاری مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.