شناسهٔ خبر: 81084 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس خبر داد

اصلاح ۵۲۰ کیلومتر از راه‌های شریانی فارس ظرف ۲ هفته آینده/ فعالیت ۶ اکیپ در کریدور شمالی-جنوبی استان

علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس از اصلاح ۵۲۰ کیلومتر از راه‌های شریانی فارس ظرف ۲ هفته آینده خبر داد.

علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای فارس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به ارائه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در این حوزه پرداخت و گفت: در راستای سیاست اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ما نیز اولویت نخست خود را واکنش سریع برای اجرای روکش در راه‌های شریانی قرار داده‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از آغاز اقدامات اصلاحی در ۲۰ درصد از ۶۰۰ کیلومتر محورهای دارای خرابی تحت پوشش این اداره‌کل خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم مابقی خرابی‌ها را نیز ظرف ۴۵ روز آینده با تزریق منابع مالی و اضافه شدن پیمانکاران و ظرفیت‌های امانی برطرف کنیم.

او ادامه داد: هم‌اکنون عملیات روکش آسفالت و لکه‌گیری اضطراری در محور شریانی شمال-جنوب استان فارس (ایزدخواست-آباده - شیراز-بوشهر(رفت و برگشت)) به طول ۵۲۰ کیلومتر آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود این عملیات ظرف مدت دو هفته آینده به اتمام برسد.

سیاهپور گفت: ۶ اکیپ شامل ۴ اکیپ امانی و ۲ اکیپ پیمانی در کریدور شریانی شمال-جنوب فارس برای اجرای این طرح اضطراری آغاز به کار کرده‌اند که مسیر ۵۲۰ کیلومتری این محور را تحت پوشش عملیات راهداری قرار می‌دهد.

او عنوان کرد: وسعت، طول و اهميت راه‌ها، جاذبه‌های گردشگری و درمانی و قرار گرفتن در مسیر كريدور شمال به جنوب كشور از جمله ویژگی‌هایی است که وظيفه متوليان خدمات‌رسان جاده‌اي استان فارس را افزايش داده و براي تأمين سفری ايمن و روان، مسئولیت آن‌ها را سنگين‌تر می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به وجود دو اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای "فارس" و "لارستان" در این استان گفت: محورهای ۳۰ شهرستان استان تحت پوشش اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس است و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لارستان نیز راه‌های ۶ شهر دیگر استان فارس را پوشش می‌دهد.

سیاهپور، طول راه‌های استان فارس را مجموعا بالغ بر ۲۰ هزار و ۸۰۰ کیلومتر خواند و خاطرنشان کرد: از این میزان، هزار و ۶۵۰ کیلومتر بزرگراه، سه هزار و ۶۵۲ کیلومتر راه اصلی، سه هزار و ۵۸۴ کیلومتر راه فرعی و ۱۲ هزار و ۷۵۵ کیلومتر راه روستایی است.