شناسهٔ خبر: 81339 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان خبر داد:

پیشرفت ۸۵ درصدی قطعه ۵ کریدور شمال-جنوب در استان کردستان

راه وشهرسازی کردستان مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان از پیشرفت ۸۵درصدی قطعه پنج کریدور بزرگراهی شمال-جنوب در استان کردستان خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهر سازی کردستان، محمدصدیق ثابتی گفت: حدود ۳۲۰ کیلومتر از کریدور بزرگراهی شمال-جنوب کشور در حوزه استان کردستان واقع شده که عملیات اجرایی ساخت این کریدور در قطعات مختلف در حال اجرا است .

ثابتی ادامه داد : یکی از قطعات این کریدور،  قطعه شماره پنج به طول ۴۹ کیلومتر بوده که ۳۸ کیلومتراز آن زیربارترافیک رفته ودر مجموع هم اکنون از پیشرفت ۸۵ درصدی برخوردار است .

وی افزود : این قطعه که حد فاصل سنندج–دیواندره واقع شده از جمله قطعات مهم این کریدور است که اتمام و بهره‌برداری کامل از آن تاثیر بسزایی در بهبود شرایط ترافیکی و حمل و نقل جاده ای استان دارد و ایمنی تردد در مسیر مورد نظر که از جمله مسیر ها ی پرتصادف بوده ارتقا خواهد یافت .

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به هزینه‌‌کرد حدود ۱۱۰میلیارد تومان برای ساخت قطعه پنج تاکنون گفت: اتمام پروژه نیاز به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که امیدواریم با تامین به موقع آن در سال جاری شاهد بهره برداری کامل از این قطعه مهم باشیم.